nice keps under hjälm

nice keps under hjälm
Vad är det vi är skyldiga att argumentera om? TS frågade om en keps utan reklam. Det finns en kille i tråden som inte går med på det utan kräver att alla andra ska testa hjälm med skärm istället. Jag kräver nu att alla ska testa enhjuling med ett durkslag på huvudet. Bevisa att jag har fel. Argumentera på nu!
Varför nämner du inte en keps utan reklam då? Ditt "bidrag" är följande: "Hjälm med skärm är för barn med dålig smak."

Det har ingenting med TS ursprungliga fråga att göra men är ett pajasinlägg emot tanken om skärm på hjälmen. Några argument orkade du dock inte framföra. Är du nöjd med det så vet jag åtminstone var jag har dig nånstans.

PS. Jag försöker gärna lära mig cykla enhjuling med durkslag på huvudet om du kan ge en rimlig förklaring till vad det skulle tillföra. DS.

Senast ändrad:
nice keps under hjälm
Varför nämner du inte en keps utan reklam då? Ditt "bidrag" är följande: "Hjälm med skärm är för barn med dålig smak."

Det har ingenting med TS ursprungliga fråga att göra men är ett pajasinlägg emot tanken om skärm på hjälmen. Några argument orkade du dock inte framföra. Är du nöjd med det så vet jag åtminstone var jag har dig nånstans.

PS. Jag försöker gärna lära mig cykla enhjuling med durkslag på huvudet om du kan ge en rimlig förklaring till vad det skulle tillföra. DS.
Det är lugnt. Du kan argumentera vidare mot dina väderkvarnar.

nice keps under hjälm
För att lugna ner stämningen lite så slänger jag in en diktator....
8AE54268-11F1-4C7D-8AB1-EBF5E57AB08A.jpeg

nice keps under hjälm
nej men @Makten du har fått jättemånga exempel på varför vi kepsanvändare föredrar keps istället för hjälmskärm i kombo med svettband eller liknande. Jag tror ingen hittills har svarat att det är en modegrej. Köp en keps och kom med i gänget.

nice keps under hjälm
Det är bara en i tråden som använder ”argument” som grupptryck, kultur, mode, etc återkommande. Men när BigM går in på det spåret så är det inte roligt längre? ;-)

Jag tror att folk som har skärm på hjälmen är lurade av RedBull, Iluminati och ÅsaNisse.
Ibland sjunker min nivå onödigt lågt, ja. Och mitt första inlägg var naturligtvis en glirning, med vetskapen om att det skulle kunna barka åt helvete. Men, nog är det väl också rätt märkligt att det för många är så enormt svårt att bara skriva rakt upp och ned varför de tror att skärm på hjälmen är sämre än skärm på kepsen, och/eller att det inte har gått att prova för att de hjälmar som finns med skärm av andra anledningar inte är vettiga för LVG?

nej men @Makten du har fått jättemånga exempel på varför vi kepsanvändare föredrar keps istället för hjälmskärm i kombo med svettband eller liknande. Jag tror ingen hittills har svarat att det är en modegrej. Köp en keps och kom med i gänget.
Javisst, men dessa exempel blandas också med såna som bekräftar att det antagligen åtminstone till viss del har med mode och "regler" att göra. Och det är ju inget konstigt det heller. Inte fan tror ni väl att nån skulle få för sig att sätta på sig en skärmförsedd mössa under hjälmen om det inte vore för att det cyklades LVG med såna mössor innan man ens började med hjälm?

Jag är för övrigt lika jobbig när det handlar om MTB, som jag själv pysslar med. Som sagt; inte ha stänkor för att det "ser löjligt ut". 100% mode och "regler". Klart ingen egentligen vill vara blöt i röven, men man böjer sig för den otäcka tanken om hur töntig man hade sett ut. Är det verkligen vettigt? Det tycker i alla fall inte jag.

nice keps under hjälm
Jag tror bara att det inte passar dina behov och du därför är lite avig till kepsen. Det är en bra persedel som fungerar utmärkt för många, men gillar man den inte så finns det andra lösningar på uppgifterna cykelkepsen löser - dock är dessa alternativ i mina ögon sämre.

Och när det gäller sikten när man ligger i bocken - man behöver verkligen inte se till horizonten hela tiden och att räta upp skallen då och då för att förnya sitt intryck är inte besvärande. I situationer där man vill ha så fri sikt som möjligt kan man gå upp på hoodsen.

Men hur tar man bort dem när man inte vill ha dem och var förvarar man dem om man inte vill ha dem mer men ändå har fem mil kvar att cykla?
Man kan skruva av den med sitt multiverktyg o stoppa den i en ficka. Men det är nog inte aktuellt för särskilt många.

nice keps under hjälm
Passande reklam jag fick till den här tråden om kepsar och diktatorer…

Bilagor

• Screen Shot 2021-06-04 at 20.01.56.png
    Screen Shot 2021-06-04 at 20.01.56.png
    150 KB · Besök: 47
nice keps under hjälm
Idag fick jag en vision: Dubbelkeps!

Då kan man varva keps typ varannan mil och unna sig en sol- och fartvindstorkad huvudbonad med jämna mellanrum. Funkade kanon.

Se till att njuta av detta innan UCI bannar det för att den under sadeln hängande kepsen ger för stora aero-fördelar.
IMG_20210629_142104.jpg

nice keps under hjälm
Måste bara fråga....Om keps är så bra varför har inte nån det i t.ex Tour de france (Eller det kanske de har, jag försöker inte direkt :))?

Tillbaka
Topp