Nishiki Team vs Nishiki SRI Team

desmo

Aktiv medlem
Måste köpa mig en mtb och står just nu och funderar på om jag kan motivera min plånbok att slöppa till de 6000 extra som SRI'n kostar. Går det motivera priset för SRI'n jämfört med vanliga teamen?

Ska cykla vätternrundan med den (skor om till slicks, orkar inte köpa racer för ett lopp). Vill börja cykelträna seriöst. Tycker om att leka med cykeln så det blir mycket framhjul, bakhjul, mindre hopp (par tre fyra trappsteg tex) utförsåkning och sådana saker. Kan dessa två vara ett alternativ för mig, eller är det för mkt xc och för lite lek?

Jo, jag har följt tråden.
Vill bara inte köpa team och sedan upptäcka ett halvår senare att jag borde köpt SRI. Att vara dumsnål är inget bra.

Jag står inför liknande val. Jag var tidigare helt insnöad på en Kona Kula, och sedan kikade jag på Nishiki SRI Team och ja.. "vill ha"-faktorn är rätt hög kan jag säga. :) Får se vad det blir för mig..

Det är en djungel där ute, och ingen kan välja rätt cykel åt dig. Ut och prova bara! :)

Lycka till!

Jag vet att jag inte kommer bli besviken om jag köper SRI'n. Men frågan är hur man motiverar 6000 extra. Är den SÅÅÅ mycket bättre än team?

6000:- bättre? 6000:- roligare att cykla på? Vet att det är svårt att svara på sådanahär dumma frågor som dessutom är helt subjektiva. Men är ändå nyfiken på att höra vad ni tycker.

Tillbaka
Topp