need_sleep
Medlem
Njutar-cykling
Jag är 60+ newbie i det här forumet och har försökt hitta det jag söker men inte lyckats.
Jag ber om ursäkt om jag ställer en fråga som ställts många gånger förr.
Vi cyklar hardtails och har cyklat långsamt i hemmaskogar och på hemmavägar i många år, men nu vill vi se mer. Så över till min fråga:
Var hittar man bra "njutar-cykling" i norra Sverige (gärna norr om Dalälven)?
Med "njutar-cykling" menar jag enkel, trafik-fri cykling, gärna med vacker utsikt. Om jag gör en önskelista, vad finns som matchar en eller många av dessa önskningar?
Jag ber om ursäkt om jag ställer en fråga som ställts många gånger förr.
Vi cyklar hardtails och har cyklat långsamt i hemmaskogar och på hemmavägar i många år, men nu vill vi se mer. Så över till min fråga:
Var hittar man bra "njutar-cykling" i norra Sverige (gärna norr om Dalälven)?
Med "njutar-cykling" menar jag enkel, trafik-fri cykling, gärna med vacker utsikt. Om jag gör en önskelista, vad finns som matchar en eller många av dessa önskningar?
- Breda stigar utan för mycket stenar och rötter. Kanske möjligen otrafikerade grusvägar.
- Adrenalin-fritt (dvs. inga kraftiga utförslöpor, hopp, teknikmoment... kom ihåg, vi är 60+ nybörjare :-)
- Gärna många leder inom samma område så man kan bo på ett ställe och cykla mellan de olika lederna.
- Vackra vyer. Tänk om man kunde hitta kalfjäll med breda stigar utan downhill-moment?
- Biltrafikfritt
- Cyklingsbart till midsommar. Kanske säger jag emot mig själv som nyss skrev "kalfjäll"?
- Stugboende
- Restauranger och caféer i området
Senast ändrad: