Normal cykling i Etiopien....

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Stellan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Mårten skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Säger som mollo brukar säga: Någon borde
> > göra
> > > något.
> >
> > Mollo, gör något nu!
>
>
> Ok, igår kastade jag en snöboll ut i skogen. På
> så sätt jämnade jag ut klyftorna mellan
> Etiopien och Sverige. Sen gick jag hem och
> släckte lampan i fem minuter. Jag är verkligen
> helylle.
> Nån måste verkligen göra nåt!
> Nu kom jag på det. Borde inte FN kunna skicka en
> styrka ner dit och avväpna ungdomarna. Om man
> tömmer Etiopien på sten så har de inget att
> kasta. Smart va!
> /J

Nåt för Nordic Battle group kanske? nej just det, det kanske inte är ett bra val, de stackarna som anmält sig har ju inte blivit informerade nog om riskterna. För visst är det långsökt att man skulle kunna råka fånga en kula om man är del av en insatsstyrka som ska agera i krigsdrabbade områden.

/C

haha det var javlar vad manga synpunkter pa min dagbok! Kul. Ocksa kul att vara ute ur Etiopien...Allvarligt talat sa angrar jag inte att jag akte dit, jag har lart mig massor och har minnen som jag nu kan skratta gott at (och skaka pa huvudet at). Vill inte skramma bort ngn ifran landet, det ar pa manga satt ocksa fantastiskt och oerhort larorikt. Och en cykelresa ska ju inte vara ngn sorts semester, eller hur?

Jag har 2 rad att komma med:

1) Ak till Etiopien om ni vill se ngt annorlunda
2) Gor det inte pa cykel...

Hoppas ni fortsatter att folja mig!

MVH Lars Bengtssom
www.backpacking.se/larsbengtsson

fredrikw skrev:
> jag säger att du är ett lysande exempel på hur
> det blir när man inte vet skillnaden mellan
> kausalt samband och korrelation. min gamla
> föreläsare i statistik varnade oss för personer
> som du gurkan.

Bilagor

• piratesarecool.jpg
    piratesarecool.jpg
    20.8 KB · Besök: 38
tuta sa:
fredrikw skrev:
> jag säger att du är ett lysande exempel på hur
> det blir när man inte vet skillnaden mellan
> kausalt samband och korrelation. min gamla
> föreläsare i statistik varnade oss för personer
> som du gurkan.

Men det finns ju fortfarande pirater?

Happys "stämning som i ett vardagsrum" är lite som att gå på en fest med alla föräldrar i barnens klass. Det finns garanterat någon "social justice warrior" som måste påpeka att "dina upplevelser är inte representativa!", oftast utan egen erfarenhet men med lite finare patos.

Nu hittar jag tyvärr inte tråden (den kanske togs bort) men det var en kvinnlig svensk läkare som cyklade Tour d'Afrique för några år sedan. Hon skrev dagbok på happy och i början var det frågor och kommentarer om hjulval, men när hon kom till Eitopien och råkade ut för samma sak som Stellan så dök samma människor upp. Det var hennes rasism som drev fram beteendet och det var lögn från hennes sida att hon fick stenar slängda mot sig och män som krävde henne på pengar för att hon var vit. Det "visste" happy-krigarna bakom sina skrivbord.

Världen är vare sig svart-vit eller särskilt snäll men precis som att det finns ställen i de flesta svenska städer där ingen av oss skulle låsa fast våra cyklar så varierar världen i stort. Jag tackar de som delar med sig av sina erfarenheter och anser precis som South park att ni som inte tål att läsa detta kan låsa in er och lukta på era egna fisar, ni mår bättre då :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Smug_Alert!

Tillbaka
Topp