Norrköping

Mild-nerd

Medlem
Norrköping
Vi planerar en flytt till Norrköping snart och kommer troligen slå oss till ro i Rambodal.
Finns det ngr vettiga skogsstigar i dom trakterna? eller i övriga delar med för den delen.

Norrköping
Finns ett par skogspartier runt Smedby. Inte helt hemma i de delarna. Går att knyta i hop skogspartierna mot Styrstad k:a med lite grusvägar för trevlig cykling. Även mot Lindö borde man hitta lite cykling. På andra sidan E22:an ligger Vrinneviskogen, det största stadsnära skogsområdet, med massor av stigar. Annars är det nog norr om stan kring Jursla/Åby som erbjuder bästa cyklingen. Kolla "turtipsen" här på happy

Norrköping
Lite sent svar från mig här; har hållt mig borta pga av skada; det har känts lite bittert att hänga här, men nu verkar det vända.

Är själv inflyttad, har cyklat här i ett år - det är fantastiska omgivningar att köra i och upptäcka! Så fort jag är okej kör jag torsdagscykling igen, oavsett väder och temperatur - under tiden har Björn hållt ställningarna. Håll utkik i tråden som Mankan länkade till, kolla i i forumet på www.ckantilopen.com eller hör av dig! Norrköping är goa grejer!

Norrköping
elna det är aldrig försent med tips... :)

Med snart menar jag till sommaren, och nu ser det ut som att vi hamnar i klockaretorpet istället, vilket iallafall på kartan ser mer roligt ut.

Norrköping
Whoaaaa, Klockaretorpet! Där finns en skojig bana ju - brukar cykla där när jag har bråttom och inte pallar med transportsträcka för att komma ut till skogen. Inofficiella Norrköpingsmästerskapen körs där på hösten också. Bra utgångspunkt!

Norrköping
Jaha det låter ju bra, men var... du råkar inte ha ngn GPS fil?
Kommer flytta till sommaren så jag får nöja mig med den fina naturen i Västervik ;) så länge

Norrköping
Från Klockaretorpet och den roliga slingan där det kördes "NM" går det sedan lätt att ta sig bort mot Kättsäterskogen och leden och stigarna där. Finns mkt grusväg att nöta söder om stan oxå om man gillar sånt!

Här en liten bloggning och några bilder från förra året då vi "band" samman just de två slingorna...

http://xc-mankan.blogspot.com/2009/07/stadsnara-mountainbikecykling.html

Här finns en "crappy" mobilkamerafilm från turen:

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp