North Cape 4000, start 23/7.

Det verkar som de kommer fr Falun till Rimsbo, sedan mot Annefors där de svänger av ner mot Bollnäs. Sedan verkar det som banan korsar järnvägen vid Mobackes och därefter cykelvägen in och genom stan. Kan bli kul för dem på Grillnatta ikväll ?
När jag kollade trackingen nyss verkade det vara ett gäng på Donken och ett par vid Lidl.
Såg det, vilken jäkla otur att behöva åka igenom stan just den dag på året när det är som allra mest folk i rörelse.

Ingen aning, jag visste inget förrän jag såg dem idag när jag skulle in på Lidl och handla. Trodde först det var vanliga bike packers men såg sedan nummerlapparna på cyklarna.
Det finns nog inget bikepackinglopp som har en så aktiv marknadsföring på Instagram. Den hittar ändå inte ut till hela målgruppen trots att ni t ex rimligen följer TCR och andra dotevenemang

Sedan finns Biking Man https://bikingman.com/en/ . Deras serie är ett vad jag förstår självutnämnt VM i osupportad cykling. Oavsett har de många deltagare med tävlingar runt om i varma länder på max ca 100 mil med många höjdmeter. Dem lär vi sannolikt aldrig möta i Bollnäs.

Det var visst en svensk boende i Frankrike som var medgrundare av BM. Något hände så var det bara en.

Jag tog ungarna och åkte ut på analog dot watching.
IMG_7243.jpeg

Jag jag vevade med bilrutan och försökte ropa några uppmuntrande ord när jag passerade en klunga som kämpade i motvinden nu i morse när jag var på väg till jobbet, ca 120 mil från Nordkap.
Tyvärr spelade bilstereon just då ”Where there’s a whip, there’s a way”, så jag vet inte riktigt hur jag uppfattades :)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp