[Notis] Gran Fondo Stockholm 2014

• Trådstartare Trådstartare AJ
  • Start datum Start datum
Men alltså... är ni verkligen sugna på att köra det här?

Idot.jpg

Fair point. Men jag vidhåller ändå att det hade varit skoj att köra om de nu lyckats med bansträckningen genom stan på ett säkert sätt.

lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> Anmäld sedan tidigare, får väl köra lilla
> varvet runt Mälaren den dagen i värsta fall. ;)

+1

Men shit vilken smäll det kan bli för hofvet. Roslagsvåren var ju en riktig kassako. Hoppas de har ett garantibelopp som faller ut från arrangören.

För mig så rullar reklamen i princip hela tiden på dn.se även när jag kör "porrläge" i webbläsaren. De måste bränt hundratusentals kronor på reklam?

Jag ska köra.

Roslagvåren var bra - men för många personner på dom vägerna dom senaste 2-3 år. Jag förstår varför the hof har bestämt att prova ett nytt koncept + med avstängt / del avstängde väger under iaf delar av loppet (vilket är någonting som många efterfrågor) + att loppet ska ske på några trevlig vägar + att loppet sker i stockholm + risken att cykelsporten i sverige liftasupp i en stor stad iaf vilket om man kan drömma ....att man visar TDF på en vanlig kanal ....

Jag uppskattar att där finns många som är engagerad i cykel sporten (tror folk att alla som jobba för att arrangera den har lopp kommer att tjäna pengar på det?)

Är folk kritiskt bara pga av priset?

Jag ser väldigt mycket positiv med loppet - och nej jag älskar inte motionslopp och är inte medlem i the hof

DT skrev:
> Typ som Roslagsvåren fast motsols och förlängt
> via stan och norrort.

...och dubbelt så dyrt.

DT skrev:
> lundatok skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ny bansträckning:
> > http://www.granfondostockholm.se/banstrackning/
>
> Typ som Roslagsvåren fast motsols och förlängt
> via stan och norrort.

Lattjo liten ögla ner mot Rotebro de gör efter att ha passerat U-V. Misstänker att det är för att slippa korsa rakt över vägen, men den ser onekligen lite udda ut.

"Vi har fortfarande inte en helt definitiv bansträckning att presentera, men har reviderat den ursprungliga planen efter önskemål och krav från berörda myndigheter."

Detta har alltså skett i eftermiddags?
Polisen sa ju igår att ingen ansökan dykt upp....eller var det rent av imorse....

Jaja, blir det något kanske jag kör en det känns sådär seriöst...

Varför skall de dra det genom stan? Det ställer väl till massor med problem och inte är det särskilt roligt att cykla heller. Troligen är det för att få mer "publik" och med det upplevd bättre synlighet för sponsorer?

200.

Ta det lite lugnt med att tro att "sanningen" är den som presenteras journalistiskt i en första artikel bara. Vi vet inget om sammanhanget frågorna ställdes i, förståelsen hos både utfrågaren och den utfrågande (eller läsaren för all del) med mera.

Jag ögade artikeln och fick uppfattningen att det i publikationen fanns viss irritation att inte få svar på indignerade frågor, vilket kan ha påverkat det skrivna, typ "vill dom inte svara så har dom inte förnekat den sämsta tolkningen, ergo vi publicerar just det tills vidare". Ett svar hade eventuellt förstört "scoopet" vilket kan ha påverkat vilka frågor som ställdes och till vem. Exempelvis genom att inte tydliggöra dimensionen tävling/motionslopp och därmed låta det ena extrapoleras till att indirekt gälla för det andra. Okunskap, eller medvetet? Jag såg då inget om det i den första artikeln, och jag kan ge mig den på att majoriteten är motionärsdelltagare.

Var hälsosamt skeptisk, är ett bra förhållningssätt till medier.

Känns f ö märkligt att betala 1000 spänn cirkus för stt köra samma femtomilare som man kör en vanlig helgdag.

Senast ändrad:
Fliken skrev:

>
> Känns f ö märkligt att betala 1000 spänn
> cirkus för stt köra samma femtomilare som man
> kör en vanlig helgdag.

Inte jättedyrt om man bor i STHLM. Siljan kräver soppa, boende och mat. Det borde bli dyrare.

Senast ändrad:
Tycker Snäckan-gänget kan rodda med en Snäckan-Fondo runt Södertörn. Vi vet ju alla att Söderntörn är Så mycket mer PREMIUM än norr om stan.

Snäckan ligger dessutom bra till när det kommer till kommunikationer och skulle det regna finns det gott om tak vid Snäckan inför starten. Ombyte kan ske i Idrottshallen och fika vid Rosehill.

Blir man avhängd innan Jordbro får man inte anmälningsavgiften tillbaka och vintertid erbjuds man fri träning under tak vid Snäckan (varvbana på ca 120m).

För alla som anmäler sig ingår tidningen Mitt i Huddinge och Haninge! Fett PREMIUM!

Vill man slippa träna själv kan varje deltagre kryssa i "PREMIUM-paketet" vilket innebär att man officiellt får suga DT's hjul varje tosdag fram till loppet som går av stapeln 21 juni 05.50!

Pristillägget är Endast 19.000kr och går oavkortat till en reklambyrån I syftet att förnya och föreviga Snäckan's cykeltröja.

Alla som deltar erhåller en vit plastmugg och en generös målkram av mig!

Distansen är så långt DT orkar dra och vatten finns det säkert utmed hans färdväg.

Målgång sker efter 45 varv runt Hanvedens IP. Sedan får man åka SL buss från Handen tillbaka till Huddinge. Glöm inte köpa dagskort hos SL!

Any takers?

När cykelmässan diskuterades så kom väl 08:orna fram till att resor, parkering och annat inte räknades när man skulle på evenemang utan bara inträdet. Inträdet borde väl vara likställt med startavgiften? Fast det kanske bara gäller när man åker in till Tjockhult och inte ut.

Jag tror att de hade hoppats på långt fler än 1000 anmälda. Jag tror de mest försökte mjölka pengar och låta Hof stå för arbetsinsatsen.

/Freddo

Globalistic skrev:
> Tycker Snäckan-gänget kan rodda med en
> Snäckan-Fondo runt Södertörn. Vi vet ju alla
> att Söderntörn är Så mycket mer PREMIUM än
> norr om stan.
>
> Snäckan ligger dessutom bra till när det kommer
> till kommunikationer och skulle det regna finns
> det gott om tak vid Snäckan inför starten.
> Ombyte kan ske i Idrottshallen och fika vid
> Rosehill.
>
> Blir man avhängd innan Jordbro får man inte
> anmälningsavgiften tillbaka och vintertid erbjuds
> man fri träning under tak vid Snäckan (varvbana
> på ca 120m).
>
> För alla som anmäler sig ingår tidningen Mitt i
> Huddinge och Haninge! Fett PREMIUM!
>
> Vill man slippa träna själv kan varje deltagre
> kryssa i "PREMIUM-paketet" vilket innebär att man
> officiellt får suga DT's hjul varje tosdag fram
> till loppet som går av stapeln 21 juni 05.50!
>
> Pristillägget är Endast 19.000kr och går
> oavkortat till en reklambyrån I syftet att
> förnya och föreviga Snäckan's cykeltröja.
>
> Alla som deltar erhåller en vit plastmugg och en
> generös målkram av mig!
>
> Distansen är så långt DT orkar dra och vatten
> finns det säkert utmed hans färdväg.
>
> Målgång sker efter 45 varv runt Hanvedens IP.
> Sedan får man åka SL buss från Handen tillbaka
> till Huddinge. Glöm inte köpa dagskort hos SL!
>
> Any takers?

var sätter jag in stålarna? Är det tillåtet med hybrid och taskigt tryck i däcken? Dessutom har den varenda.

Undrar om det är samma personer som ligger bakom reklambyrån och loppet. Jaja, hoppas det blir av iallafall, jag ska inte cykla det (för dyrt, och sträckning som jag lika gärna kan köra själv) men man kan ju gå några hundra meter och titta på starten iallafall

Ckd skrev:
> Nån som har koll på hur stora startgrupperna är
> och tidsavstånd mellan dem?

Startgrupper i plural? I ett Gran Fondo ska väl alla starta samtidigt?

NLC skrev:
> Ckd skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nån som har koll på hur stora startgrupperna
> är
> > och tidsavstånd mellan dem?
>
> Startgrupper i plural? I ett Gran Fondo ska väl
> alla starta samtidigt?

Yes, verkar vara flera startgrupper. I alla fall på mediodistansen. Kanske är säkrast så med tanke på trixig bana.

Nån annan som har koll?

Tillbaka
Topp