Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
TK sa:Aluminium blir aldrig styvare och starkare än kolfiber i motsvarande vikt.Luthman Photography sa:TK sa:Största fördelen är ju helt klart att slippa svetsar, det räcker ju med en snabbtitt i rambrottstråden för att inse vart problemen med aluramar sitter. Sen är ju frågan om det går att konkurera med kolfiber, samma pris och ett kg tyngre kan bli svårt!
Om det blir styvare och starkare kan ju den typen av åkare som uppskattar sånt välja Pole istället för någon plasthoj.
Hade priset varit lägre så skulle man ju kunna motivera den högre vikten men nu ser det svårt ut.
Klavikel sa:Har svårt att tro att den skulle passa för "vanlig" stigtrampa i Gbg men den är faktiskt rätt cool, får erkänna att den växer och går från kräkful till fulsnygg...
Hade den kostat kring 40 hade jag ev. kunnat tänka mig en men 67????? Fy fan!
Den har ju inte ens elmotordrift, är ju inte ett dugg premium om man ska trampa runt lyxklumpen helt av egen kraft.
Luthman Photography sa:Den är väl som gjord för Göteborg?
Schreddan sa:Hade Maskinen haft möjlighet till fyra flaskor hade jag köpt direkt. Nu går den tyvärr bort när det bara går att ha tre.
Jilster sa:Vi får tids nog se. Har Pole någon åkare som kör EWS? Skulle va spännande att se......
Jilster sa:Tycker deras kol prototyp såg riktigt intressant ut. Synd att dom dumpa den.....
Smartaste hade nog varit att ge möjlighet till användaren att välja självKlavikel sa:Det enda dom har lyckats naila med denna cykeln är för övrigt BB-höjden...
Kunde nu bara den homogent gråa massan som utgör cykelindustrin se till att följa efter herr Kokkonen's briljanta idé att skapa hojar som faktiskt går att trampa på riktig stig med i stället för att optimera vevlagerhöjden för att raila berms så hade det varit jäfligt gött...
happymtb.fr sa:Klavikel sa:Kunde nu bara den homogent gråa massan som utgör cykelindustrin se till att följa efter herr Kokkonen's briljanta idé att skapa hojar som faktiskt går att trampa på riktig stig med i stället för att optimera vevlagerhöjden för att raila berms så hade det varit jäfligt gött...
Smartaste hade nog varit att ge möjlighet till användaren att välja själv
Så stor skillnad tyckte jag inte det var.Luthman Photography sa:Den där hojen är ju, utseendemässigt, sju resor värre än Polen.
Luthman Photography sa:Den där hojen är ju, utseendemässigt, sju resor värre än Polen.
larsaw sa:
Westman sa:Gillar verkligen nytänkandet (och att de skippade kol efter en livscykelanalys). En 140/160 variant av den där 160/180-besten kan bli nåt det.
Visuellt tycker jag själv den är vrålläcker, kombinerar det organisk formspråkets mjuka blends som vi hittills endast sett i kol med rå alu. Win.
mikipedia_ sa:Westman sa:Gillar verkligen nytänkandet (och att de skippade kol efter en livscykelanalys). En 140/160 variant av den där 160/180-besten kan bli nåt det.
Visuellt tycker jag själv den är vrålläcker, kombinerar det organisk formspråkets mjuka blends som vi hittills endast sett i kol med rå alu. Win.
Skönt att vi är fler som har samma tankar om Maskinen?
soderblom sa:Väntar på nästa steg istället med additiv tillverkning av aluminium (3D-printing) i större skala utan att bli ruinerad. Resulterar inte i 90% spån och med smart invändig struktur kunna konkurrera med kolfiber vad gäller styvhet och vikt.
soderblom sa:mikipedia_ sa:Westman sa:Gillar verkligen nytänkandet (och att de skippade kol efter en livscykelanalys). En 140/160 variant av den där 160/180-besten kan bli nåt det.
Skönt att vi är fler som har samma tankar om Maskinen?
Väntar på nästa steg istället med additiv tillverkning av aluminium (3D-printing) i större skala utan att bli ruinerad. Resulterar inte i 90% spån och med smart invändig struktur kunna konkurrera med kolfiber vad gäller styvhet och vikt.
marr sa:En pinion på den hade varit ännu lite mer kreativt.
mikipedia_ sa:marr sa:En pinion på den hade varit ännu lite mer kreativt.
Det hade iaf ökat mitt habegär?
Växellåda istället för utanpåliggande.Ubu sa:Vad menas med en pinnion och vill man ha det?
Nån sorts kugghjul..?
Tungt, dyrt och större förluster än utanpåliggande.Klavikel sa:Tungt och dyrt menar du?
Eller är konstruktionen inte riktigt bra ur en rent driftmässig synvinkel heller ännu?
Klavikel sa:En annan sak som fortfarande gör utanpåliggande växlar till en vinnare är ju även att det är servicebart för en hyfsat normalbegåvad människa som orkar ta sig 15 min att kolla på youtube hur man gör för att justera en bakväxel.
Inte riktigt lika lätt att serva ett växlat baknav eller en pinion.
Makten sa:Å andra sidan borde man inte behöva serva lådan alls om man byter olja tillräckligt ofta. Är den vettigt dimensionerad så lär den kunna hålla under hela cykelns livstid, möjligen med byte av kullager och packningar med några års mellanrum. Sen kanske man inte nått riktigt dit än eftersom det är en relativt ny produkt.
Klavikel sa:Enklast vore väl att köra till skiten rasar och då byta ut allt invändigt precis som att köra på tills en vanlig drivlina rasar...
Makten sa:Sen tror jag inte man behöver vara raketforskare för att skruva isär och ihop en sån där. Om nåt är det ju trevligare med saker som inte är nedgrisade av lera och elände när man måste mecka.
mikipedia_ sa:Gissar att du tänker på dom här 2 pb artiklarna.
https://www.pinkbike.com/news/inside-pinion.html
https://www.pinkbike.com/news/from-the-top-christoph-lerman.html