NS-bikes, hur är kvalitet på ramarna?

Polarbear

Aktiv medlem
Någon som har en NS och kan uttala sig om ramarna eller helst alla produkter som det står NS på? Hjulen ser ju fina ut också.

Enda NS produkten jag har är en styrstam.
Men jag tycker att NS verkar ha ett bra rykte. Och med ursprung inom dirtjump så designar de nog prylarna så de håller.

Lovande! Man gillar ju grejer som håller :) Vill ha en kul HT med 27,5 och de har ju ett alternativ som verkar ganska spot on.

Jag har kört på en ns snabb nu i ett år. Och ramen känns väldigt fin. Dock har hjulen varit lite si och så med. Inget allvarligt men de har varit inne på riktning och många bucklor har böjts ut.

Har också en dirtjump och den känns bra. Järvsö har ju NS som sina hyrcyklar. Tror inte de skulle fortsätta med dem om det var klena ramar. De utsätts nog för en hel del misshandel på en säsong.

Har en defineram som pajat, inte kört särskilt hård eller mycket med den så mitt betyg iof endast baserat på just den här nscykeln är som du förstår tveksamt. Ser ut som jag får en ny ram men det går långsamt.

Bilagor

• CB2ECCCA-F296-428C-A644-FE85D9D59C6E.jpeg
    CB2ECCCA-F296-428C-A644-FE85D9D59C6E.jpeg
    100.1 KB · Besök: 86
En polare har en Define AL 130 där ramen gick av efter ett år. Den bröts vid sadelröret på motsatt sida av bakdämparen. Strax där innan gick bakaxeln av i Rotary Cassette navet.

Jag körde en Fuzz2 i 2 säsonger, inga knak eller brak i den??

Bilagor

• IMG_20200712_193459.jpg
    IMG_20200712_193459.jpg
    586.8 KB · Besök: 44
Tillbaka
Topp