Nu har jag köpt nytt! Full Dynamix!

Tr1Me

Ny medlem
Nu ska jag ta upp cyklingen igen efter flera års avhållsamhet. Har köpt mig en Full Dynamix R4.0 med XT rakt igenom samt Reba Race-gaffel.

http://www.cyclecomponents.com/cgi-...f=&artgrp=2114&visa=1-32&Sort=Pris&Visn=Std20

Har letat recensioner men inte hittat något så jag chansar helt enkelt. Har letat över hela göteborg samt på nätet efter något mer prisvärt men inte lyckats hitta något =)

Ska försöka posta lite intryck här när jag får den så att framtida Full Dynamix spekulanter har något att läsa om.

Ps. Ni som cyklar Full Dynamix får gärna skriva en rad om vad ni anser om cykeln Ds.

Najs!

FULL814-V-S_1.jpg

Grattis.

Jag tycker den verkar super! Specen är ju utöver det normala när det gäller en cykel för 12k. Reba Race -gaffeln är ju riktigt fin och XT rakt igenom är ju helt okej prylar =)

Att den dessutom är snygg är ju inte fel! Jag valde vit som ovan =)

Nice. Hur lång är du och vad köpte du för storlek på cykeln?
Samt hur länge fick du vänta?
Är själv sugen på en Dynamix.

// Miro

Jag är 177cm lång med 80cm innerben. Jag valde Medium. Enligt mina beräkningar samt cyclecomponents råd så skulle medium passa mig perfekt.

Vad gäller väntetiden så vet jag inte ännu då jag beställde i onsdags.

Jag letade i hela göteborg och finkammade nätet efter en cykel som verkade lika prisvärd men hittade inget. Reba Race, XT rakt igenom samt Mavic hjul för 11'800:- känns som ett extremt bra pris.

Miro skrev:
-------------------------------------------------------
> Nice. Hur lång är du och vad köpte du för
> storlek på cykeln?
> Samt hur länge fick du vänta?
> Är själv sugen på en Dynamix.
>
> // Miro

Ok! När jag går in på dynamix hemsida så säger de att jag skall ha Xl då jag är ca 183 lång.
Har LArge på min scott scale nu så man undrar om det är rätt.

Har du någon länk till testet?

Finnen skrev:
> I kadens fick testmodellen fick bra kritik. Snygga
> är de!

Säker på att du inte "räknat fel"? Låter lite väl stort att ha XL om man är 183cm. Men large funkar säkert kanon =)

Miro skrev:
> Ok! När jag går in på dynamix hemsida så
> säger de att jag skall ha Xl då jag är ca 183
> lång.
> Har LArge på min scott scale nu så man undrar om
> det är rätt.

Jag mätte enligt specen på cyclecomponents hemsida. Med min längd (177 cm) så tror jag medium funkar fint. Med din längd är nog large bra. Fast det är ju otroligt svårt att veta utan att provcykla. Jag kommer dock fylla på med massa fakta om cykeln så fort jag fått den =)

Miro skrev:
> Ok! När jag går in på dynamix hemsida så
> säger de att jag skall ha Xl då jag är ca 183
> lång.
> Har LArge på min scott scale nu så man undrar om
> det är rätt.

Jag är 185cm och kör exakt den som recenserades i Kadens. Jag har storlek LARGE och den passar mig perfekt.
Sadelstolpen är uppdragen till maxstrecket och jag behöver inte höja den mer heller.
Jag tror jag har 89cm i grenmått och Johan i Karlstad är duktig på att bedöma storlek, jag fick helt rätt i alla fall.
19" tror jag det är.

Enda nackdelen jag känt hittills är när det är grusigt och riktigt brant så lättar styret och framhulet börjar studsa i sidled när jag sliter i hojen...
Det kanske går att förbättra med annan styrstam eller så men det är enda nackdelen jag kan komma på.

Jag tror LARGE passar dig som handen i handsken!

Nu är den hemma och står i vardagsrummet och väntar på att få cyklas. Rapporterar vidare när jag cyklat en sväng =)

Jag blev positivt överraskad! En så länge finns det absolut inget att klaga på, cykeln är skön och verkar vara av bra kvalitet!

Tr1Me skrev:
> Jag blev positivt överraskad! En så länge finns
> det absolut inget att klaga på, cykeln är skön
> och verkar vara av bra kvalitet!

Härligt! Grejer vill man ha!

Ja då så.
Men vill ha den NU!

leverans på 15-20 dagar.
Men det visste man ju när man beställde den.

Den som väntar på nått gott väntar alltid för länge....eh..eller..öh..

mMm
Ska bli riktigt intressant.

Sitter med röven på en riktigt sleten Yosemite Distance från biltema nu. Och den låter som ett tröskverk och ser ut som en också för den delen. Så inte fan kan de bli värre Hehe

Jag är i vilket fall som helst helnöjd. Jämfört med Radon och andra "tysk-cyklar" och inte hittat någon cykel som ger lika mycket för pengarna. XT rakt igenom, Reba Race och Mavichjul är inte fel =)

Tr1Me: Fick du plocka ihop hojen själv när du hade fått den eller hur funkar det?
Eller är det halv-monterat?

Senast redigerad av en moderator:
Tr1Me skrev:
> Ska åka och jobba om 1 timma, men ska försöka
> få upp några efter helgen =)

Man e lite nyfiken. Några bilder får du allt slänga upp snart :)

Hej alla glada dynamixägare

Gjorde som ni och köpte en på rean..., den med aluram, XT och reba gaffel

Får den nästa vecka, så jag har inte testat min ännu

Ni har ju haft era ett tag nu - vad har ni för erfarenheter ??

Kul att du är nöjd, jag körde lite mer budget och tog aluminiumramen

Vad är den stora skillnaden ?? vikt, vridstyvhet ? geometrin tror jag är samma men inte säker

Är du nöjd med reba dämparen ?

Japp, kolfiberramen känns styv som en betongbalk. Själv är jag 1,78 och kör en stl L som jag tycker ger väldigt bra ergonomi. Det enda att anmärka på är att cyklarna levereras med ett riserstyre, iofs bara 18mm rise men tillräckligt för att jag beställde ett rakt FSA composite pro till cykeln så att det gick att byta ut på en gång. Dessutom blev det UST-debut med cykeln (Shimano XT UST) som jag gillar som fan, Racing Ralph evolution 2,1 med 2 bar i är en riktigt trevlig kombination. Kan verkligen rekommendera märket :-) T

Kör på en Full Dynamix Team Issue Ultra XTR. Tycker den är helt grym. Den är väldigt lätt! Är 178 och har ramstorlek L. Har något kortare styrstam än original. Gaffeln som sitter på är en Rock Shox Reba WC. Funkar suveränt bra. Hela hojen känns kvalite o de har inte snålat på någonting. Står det XTR så är det XTR rakt igenom och inget annat. Har åkt några tävlingar på den och även kört den nere bland alperna och den har aldrig svikit. En ändring blir det dock till nästa alpresa. 11-34 kassett bak i stället för 11-32. Har inte synat aluminiumhojarna på riktigt nära håll, men om de är samma klass på dem så blir man inte missnöjd.

Bilagor

• P8220065.JPG
    P8220065.JPG
    73.6 KB · Besök: 21
Vad betyder " elle" i produktnamnet på full dynamix.Och varför är den ena av 2 likadana cyklar 200-300:- dyrare? på cyclecomponents
t.ex "Full Dynamix, R4.0 Elle Race Alloy,
'
tack på förhand

carlb2138 skrev:
> Nån som vet när deras rea brukar äga rum?

Cyclecomponents? Den har nog just varit är jag rädd.

Kolla även Bikebuster.se där köpte jag min Full-dynamix i våras. Den var billigare där jmf. med cyclecomponents.
Men de verkar bara ha 2011 hemma nu, så rean nog slut med andra ord =(

Tillbaka
Topp