Nu lämnar jag forumet

• Trådstartare Trådstartare Elhojtok
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Nu lämnar jag forumet
Hursomhelst, att som TS besluta sig för att lämna forumet (och framför allt att starta en tråd för att förkunna detta) bara för att man får en tillsägelse från en moderator måste ju betraktas som oerhört lättkränkt.
Som sagt, nu tror jag inte det var själva varningen, utan att bli anklagad för att ha begått ett brott som fick Elhojtok att ledsna. Det är viss skillnad.

Nu lämnar jag forumet
Stämmer ! Allt för bikepacking!
Ändå tycker jag att en månad för det känns lite..
Räcker nån varning, och BORT med annonser!!!
Enligt mig för en månad, borde man verkligen förtjäna.
Sålde ingen MEIN KAMPF på svenska, eller hembränt.
Hans agerande påminner lite om dörrvakt på ett nattklubb; varför kan jag inte komma in? För att JAG vill inte att du kommer in :ROFLMAO:
Bara för att förstå, lade du in alla annonser på en gång, eller återpostade du en och en efter att ha blivit varnad?
Kan tycka att om det är det första så är det onödigt hårt mot en ny användare (men jag skulle inte bli förvånad…), om det är det andra så var det välförtjänt ;-)

Nu lämnar jag forumet
Sedan är ju vissa saker känsligare än andra.

Att diskutera elcykling och i synnerhet elcykling i naturen, då j-vlar är man ute på djupt vatten här! ?
Man kan diskutera det mesta, men när en väldigt motorsvag F1-bil kan klassas som cykel, så är det inte riktigt känsligheten som är problemet. :)

Nu lämnar jag forumet
Det är ju inte ens vinter än...och denna och ett par andra trådar närmast urartar. Ut och cukla med er :-)
Kanske skall kolla till den där snickerboatråden.

Om man är en rutinerad cyklist som härdats under många år av det svenska klimatet så lägger man sig i fosterställning nån av dom första veckorna i september. När man sen blir väckt ur vinterdvalan av fint väder så blir det lite av en kortslutning i hjärnan. Cykla? Deppa? Cykla?

Helt förvirrad så hamnar man framför datorn istället för att ut och cykla. Väl framför datorn med hormonerna i totalt kaos och fortfarande förvirrad så blir det som det blir.

Nu lämnar jag forumet
Möjligen just gällande den detaljen, ja. Men skit i samma, jag mår illa bara jag tänker på flashback, fy f-n rent ut sagt. Om man naivt trott gott om mänskligheten innan ska man gå in några timmar på flashback och få sig ett skönt uppvaknande. ? Tror aldrig någonsin jag sett så mycket ondska och läst så många skruvade åsikter som där, det är rent själadödande.
Ibland kan det vara bra att få möta människors innersta ocensurerade tankar.
Flashback är hårt modererat, men inte efter åsikter.

Nu lämnar jag forumet
Bara för att förstå, lade du in alla annonser på en gång, eller återpostade du en och en efter att ha blivit varnad?
Kan tycka att om det är det första så är det onödigt hårt mot en ny användare (men jag skulle inte bli förvånad…), om det är det andra så var det välförtjänt ;-)
alla annonser på en gång

Nu lämnar jag forumet
Jo, sådana som faller under HMF.
Om man uttrycker dem som just hets mot folkgrupp ja. Tolkningen där är tämligen annorlunda mot i svensk domstol skulle jag säga. Betydligt rimligare än den helt absurda formuleringen i lagen som inte har ett skvatt med "hets" att göra.

Edit: Det går till exempel att dömas för HMF för att publicera fakta om denna fakta inte är snäll mot någon viss grupp. Detta skulle inte ske på Flashback.

Nu lämnar jag forumet
Hoppet lever kvar. Världen tycker att vi behöver deo.... till våra soptunnor.... för 229 SEK....
20230926_161918.jpg

Nu lämnar jag forumet
Om man nu gillar att se sina åsikter i skrift så är det väl en fördel med flashback att man kan göra det där, nackdelen är att alla andra också kan skriva sina åsikter. Förmodligen det som gör att ivrarna för att tillåta politiska "diskussioner" här på Happy helst håller sig här ändå.

Konsekvenstänk verkar inte heller vara en framträdande egenskap hos förespråkarna, med samma regler som flashback så skulle Happy ganska snabbt bli som flashback. Det tror jag inte någon egentligen skulle gilla.

EDIT: Syftningsoklarhet

Senast ändrad:
Nu lämnar jag forumet
Brukar undvika att skriva eller lägga mej i gnälltrådar som den här....men gillar HR då den mestadels handlar om cyklar,tillbehör och liknade.
Förekommer ofta att trådar spårar ur,finns alltid någon som har synpunkter på allt som skrivs,och högljutt ska påpeka det och ger sej inte förrän dom fått sista ordet....dom vann diskusitionen...klapp på axeln och guldmedalj till dom då!

Men då bläddrar jag bara vidare,är det bara nonsens och repetitioner hela tiden är det ointressant,kärnämnet i tråden har troligtvis blivit utrett och svaret redan klart....resten som skrivs är oftast repetitioner och urspårningar De Lux.

Gillar att cykla,ingen atlet som ska träna upp sej till max,eller jagar Strava...cyklar i skogen för det är skönt,jag får lite motion och framförallt avkopplande i själen.
Gillar att skruva med sakerna,hålla det mekaniskt i toppskick och uppgradera/bygga om....inte för jag behöver,men kul att pilla med sakerna.

Därför hänger jag här,finns oändligt mycket kunskap,intressanta berättelser och mycket bra tips.
Även en guldgruva i Köp & Sälj.
Så i min värld ska HR vara HR som det är,modererat så det inte spårar ur till total anarki,det sköts med beröm godkänt tycker jag!
Och skriver man något som uppfattas fel eller moderatorerna anser inte höra dit....fine,Suck it up och gå vidare!!
Har nog själv fått en "varning",inget att hänga läpp för,det uppfattades som inte höra dit,och bara rätta in sej i ledet och inte gnälla....en moderator i ett sånt här forum gör det frivilligt och efter bästa förmåga,att gorma om det var rätt eller fel är lite overkill....handlar ju bara om ett inlägg man skrivit,är ingen slutplädering i en rättegång man "förlorat".

Så cykla på,läs det som intresserar,dela med er av kunskapen och tips,och bläddra förbi det man anser vara mindre viktigt!

Nu lämnar jag forumet
Hur många satt och darrade på klickfingret för att slänga in en traditionell "sidan-tre-bild" i den här tråden, men fegade ur och raderade sitt utkast? Fegisar! :giggle:

Tillbaka
Topp