BFS
Aktiv medlem
Nu lämnar jag forumet
Det beror på vem man diskuterar med och på vilket forum.Bara grejen att en del måste vara anonyma på ett forum är ju bevis nog att folk inte vågar stå för vad dom skriver.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det beror på vem man diskuterar med och på vilket forum.Bara grejen att en del måste vara anonyma på ett forum är ju bevis nog att folk inte vågar stå för vad dom skriver.
Visa din S-Works-tråden? :PBehöver ju inte vara att man inte står för det man skriver utan det kan ju finnas försiktighetsskäl till att man i alla fall inte i klartext vill skylta med vem man är.
51 inlägg på nya kontot skvallrar om något annat.Den enda anledningen till jag registrerade nytt konto, jolov m.fl. är för att kunna rapportera inlägg.
Byta nick för att bli proffessionell gråterska, jösses?51 inlägg på nya kontot skvallrar om något annat.
Ska det vara så jävla svårt att fatta att det du inte tycker är roligt skrattar andra åt?
Bara grejen med att inte förstå att inte skylta med sitt namn överallt på internet är ett bevis på avsaknad av IT-kompetens. Rätt vad det är så har man råkat avslöja att man är på semester och att det därför är fritt fram att göra inbrott där hemma.Bara grejen att en del måste vara anonyma på ett forum är ju bevis nog att folk inte vågar stå för vad dom skriver.
Vad arg man kan bli då...Vad i helvete är detta för jävla larv??
Vem fan kissar på sig och måste anmäla inlägg??
Hade ni trasiga leksaker när ni var barn? ingen pappa?
Vad händer.med er när ni ser ordet Hitler, Stalin, Idi Amin, Djingis Khan, Mao Zedung i en text??
De slutar ju inte existera för att de inte syns!!
Deras gärningar finns fortfarande och är en del av vår Historia.
Ang. inlägget var det ju dessutom publicerat som ett skämt!!
Ska det vara så jävla svårt att fatta att det du inte tycker är roligt skrattar andra åt?
Av med Blöjorna nu och sen kammar vi till oss.
Hets mot Folkgrupp???? Skärpnig admin/moderator och alla skitnödiga mesar.
Skaffa ett liv och sitt inte och leta efter nåt som inte finns.
Du kan ta bort detta om du inte törs låta detta vara.
Mig kan du glömma från forumet för jag vill inte vara en del av sånt här skit.
ta bort mailuppdateringarna också.
Bara grejen med att inte förstå att inte skylta med sitt namn överallt på internet är ett bevis på avsaknad av IT-kompetens. Rätt vad det är så har man råkat avslöja att man är på semester och att det därför är fritt fram att göra inbrott där hemma.
?
Jag tänker att det beror på om du kommit på något nytt under tiden som du var borta. Om inte så bör du rapportera i denna trådenSka man skriva här varje gång man går? Ska man sedan anmäla att man är tillbaka i nån annan tråd?
Jag gissar att andelen av de som har personnamn och foto men nyttjar annat namn eller foto än det egna är rätt låg. Dessutom är väl falsk identitet och anonymt i detta sammanhang relativt likartat. Sen är det ju klart skummare att använda någon annans identitet än att framträda anonymt, i alla fall så länge det inte är uppenbart att identiteten är falsk, typ att man kallar sig Zlatan Ibrahimovic och har en bild på fd fotbollsspelaren.Vad gör en profil mer eller mindre anonym? Att skylta med ett personnamn och foto betyder ju inte nödvändigtvis att det är ens egna.
Nä, login med bankid och alla personuppgifter från folkbokföringen inkl släktträd och passfoto i profilen tack ?
Du ska alltid anmäla korttidsfrånvaro från och återkomst till forumet i elcykeltråden. Annars nåt den inte 3000 inlägg i rimlig tid.Ska man skriva här varje gång man går? Ska man sedan anmäla att man är tillbaka i nån annan tråd?
Sixten?Jag gissar att andelen av de som har personnamn och foto men nyttjar annat namn eller foto än det egna är rätt låg.
Det blir lite som förr i tiden när man stämplade ankomst och hemgång på arbetsplatsen .
Happy kanske skulle skaffa stämplingssystem ?
Förr i tiden? Många har återinfört systemet. Heeelt sjukt. Som att man blir effektivare av kontroll.Det blir lite som förr i tiden när man stämplade ankomst och hemgång på arbetsplatsen .
Happy kanske skulle skaffa stämplingssystem ?
"AFH."Ska man skriva här varje gång man går? Ska man sedan anmäla att man är tillbaka i nån annan tråd?
Hela konceptet genomsyras av misstro och människoförakt. Vi har precis officiellt avskaffat skiten här efter tio år.Förr i tiden? Många har återinfört systemet. Heeelt sjukt. Som att man blir effektivare av kontroll.
Är det sååå sjukt?Förr i tiden? Många har återinfört systemet. Heeelt sjukt.
Ja. Premierar dessutom fel saker (butt in seat) snarare än ansvarstagande och produktivitet.Är det sååå sjukt?
Jag tänkte just skriva att man redan ser när en happyit var sist aktiv och vad hen tittat på nu. Men jag hittar infon inte längre. Har det tagits bort i veckan??
Det kanske kan bero lite på hur ens arbetsdag ser ut, tex vilka arbetsuppgifter man har? Jag kan se många arbetsuppgifter där faktiskt ”butt in seat” är ansvarstagande och en förutsättning för produktivitet.Ja. Premierar dessutom fel saker (butt in seat) snarare än ansvarstagande och produktivitet.
Gissar att din fru redan är en ordningsmänniska som inte har några som helst problem att hålla koll på sin flex. Vill man använda ett verktyg för att hålla koll är det väl toppen, men det är något helt annat att kräva det av andra.
Jag har under många många, många (!) år jobbar några pass då och då i den lokala Konsum-butiken. Till sisådär 90% för att jag tycker om dem kooperativa idén samt för att hjälpa mina kollegor när de behöver vara lediga och gott att jag tycker det varit kul. Till 10% för inkomst.Förr i tiden? Många har återinfört systemet. Heeelt sjukt. Som att man blir effektivare av kontroll.
Det funktionen finns kvar, men går att dölja så andra medlemmar inte ser.
Absolut! Myling med fallskydd och batterisåg.Vad är det där? Är det en sån där myling som sitter i trädet?
Jo, var lite otydlig där, utgick från mig själv och att diskussionen var inne på kontorsarbete. Svårt att se igenom det rödglödgade hatet som tänds när ämnet kommer på tal.Det kanske kan bero lite på hur ens arbetsdag ser ut, tex vilka arbetsuppgifter man har? Jag kan se många arbetsuppgifter där faktiskt ”butt in seat” är ansvarstagande och en förutsättning för produktivitet.
Förstår inte riktigt din sammanfattning, så troligtvis ?Så de som respekterar de överenskomna arbetstiderna kan gärna ha systemet, men de som inte gör det ska inte behöva? Missuppfattar jag dig?
Kan man i så fall ansöka om frånvaro hela tiden och sedan smyga runt här när man känner för det ändå?Behöver man inte ansök i tid för att frånvaro ska vara giltig? Känns som det luktar skolk
Inget snack om saken i vissa branscher, t ex butiks- och industrijobb.
NjaTvärtom, skulle jag säga. Det är ju arbetsplatser med givna arbetstider, obefintliga möjligheter till flexande samt påtagliga naturliga kontrollmekanismer.
Under sådana omständigheter blir ju, i mina ögon, en stämpelklocka överflödig. Och kan rimligtvis lättast förklaras genom en djupdykning hos Foucault.
Jag håller med dig om att det inte sällan (för att inte säga alltid) finns en del individer som utnyttjar system, förmåner och frihet under ansvar. Min erfarenhet är dock att de är ungefär lika frekvent förekommande hos såväl arbetare som tjänstemän. Det förefaller närmast allmängiltigt. Men det är som sagt mina egna erfarenhet som ligger till grund för den slutsatsen.Nja
Hos oss, som också i viss mån har avlöst öt på tjänstemannasidan, så upplever jag hur det fungerar praktiskt med frihet under ansvar som att det inte skulle fungera alls på kollektivsidan men att det i majoriteten av fall fungerar på tjänstemannanivå.
Det finns många fall där förmåner har fått dras in för att en liten avundsjuk klick ska utnyttja systemet och ha lika trots att dom inte ger ngt tillbaka osv....