Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Alltså dags för @marr att skapa en ”Nu låser jag en tråd på forumet”?Känns som happy verkligen gått in i metatrådsårstiden.
F.ö. tycker jag inte riktigt om det faktum att det är öppet för både läsande av OnT- och OT-trådar. Det gör att denna tråd blir en blandning. Ordningsmannen i mig skulle vilja ha en "Nu läser jag en OnT-tråd på forumet" och en "[OT] Nu läser jag en OT-tråd på forumet". Då slipper man den obehagliga sammanblandning av OnT och OT, något som aldrig tidigare skådats på detta forum vad jag kan påminna mig. ?
Tycker mer det verkar behövas ett metaforum.Är det inte en god ide att indela forumet i kategorier, t ex en "nu lämnar jag forumet"del och en "nu kommer jag tillbaka"del?
Som det är nu känns det som en riktig röra.
Tycker mer det verkar behövas ett metaforum.
Gött, är du instämplad?Nu är jag här och läser i tråden. Mycket intressant läsning ?
Helvete de glömde jag.....Gött, är du instämplad?
Varför är man tvungen att meddela på detta forum att man läser i detta forum? Jag tycker att meta-saker bör placeras i metaforumet och om man läser på forumet bör det därmed avhandlas i en tråd på metaforumet. Sen kan man förstås införa ett metametaforum om man känner behov av att meddela att man läser i trådar på metaforumet. Ordning och reda!Nej, hur ska man då meddela att man läser på forumet här?
Det skulle behövas en metakategori.
Helst en egen.Helvete de glömde jag.....
Vilken tråd var det nu man skulle stämpla in i?
Tycker mer det verkar behövas ett metaforum.
Jag trodde det var obligatoriskt att meddela vad man gör på forumet både när man tänker göra det, när man sedan gör det samt när man har gjort det.Varför är man tvungen att meddela på detta forum att man läser i detta forum? Jag tycker att meta-saker bör placeras i metaforumet och om man läser på forumet bör det därmed avhandlas i en tråd på metaforumet. Sen kan man förstås införa ett metametaforum om man känner behov av att meddela att man läser i trådar på metaforumet. Ordning och reda!
Kanonidé! Börja starta trådar om att ni läser OT- eller OnT-trådar på happy. Tror att de som normalt hänger på det forumet kommer att uppskatta dessa friska fläktar bland trådarna där.
Nej, men det är väl inget som hindrar att meddelandet sker i ett metaforum och inte forumet självt? Om du ska göra det på forumet blir det också någon slags ändlöst rekursivt växande meddelandebehov som jag fruktar kommer att avskräcka folk från att skriva på happy.Jag trodde det var obligatoriskt att meddela vad man gör på forumet både när man tänker göra det, när man sedan gör det samt när man har gjort det.
Har jag missförstått nånting här eller skall alla andra verkligen hållas i ovisshet?
Nä, tror du verkligen det? Kan jag aldrig tänka mig ?Nej, men det är väl inget som hindrar att meddelandet sker i ett metaforum och inte forumet självt? Om du ska göra det på forumet blir det också någon slags ändlöst rekursivt växande meddelandebehov som jag fruktar kommer att avskräcka folk från att skriva på happy.
Jag föreslog det i tidigare tråd, men då föreslog någon att man kan öppna en OT-tråd om fiske i stället. Tog mig bara runt 20 sekunder att fatta skämtet.Nej, hur ska man då meddela att man läser på forumet här?
Det skulle behövas en metakategori.
Jag föreslog det i tidigare tråd, men då föreslog någon att man kan öppna en OT-tråd om fiske i stället. Tog mig bara runt 20 sekunder att fatta skämtet.
Nu tänker jag febrilt: är det återigen ett skämt jag inte fattar? Men med vetskap om att Berk inte är uppfödd med ärans och hjältarnas språk: meta betyder "före". Metakategori betyder ungefär "en kategori om kategorier". Meta är också ett sätt att fiska.Nu fattar jag kanske inte. Har det med mäta att göra, eller är min svenska inte tillräckligt sofistikerad?
Nu tänker jag febrilt: är det återigen ett skämt jag inte fattar? Men med vetskap om att Berk inte är uppfödd med ärans och hjältarnas språk: meta betyder "före". Metakategori betyder ungefär "en kategori om kategorier". Meta är också ett sätt att fiska.
prefixet meta- som jag uppfattat det betyder snarare '(bort)om', efterföljande, i betydelsen nästa nivå upp?Nu tänker jag febrilt: är det återigen ett skämt jag inte fattar? Men med vetskap om att Berk inte är uppfödd med ärans och hjältarnas språk: meta betyder "före". Metakategori betyder ungefär "en kategori om kategorier". Meta är också ett sätt att fiska.
Jag visste att jag inte skulle tagit den där tidiga lördagswhiskyn…Enligt Saob:
… i benämningar på vetenskaper (l. vetenskapsgrenar) angivande en högre vetenskap av samma natur, men avhandlande problem utanför dennas gränser o. av mera fundamental art. Anm. Denna bet. hos prefixet har förallmänligats utifrån ordet metafysik i den missuppfattade bet.: vetenskap som ligger utanför fysikens gränser.
Nu är jag med! Metaflöte. Bakom flötet alltså.Jag visste att jag inte skulle tagit den där tidiga lördagswhiskyn…
I stand corrected, men noterar att alla lyckligtvis är överens om den faktiska betydelsen och användningen. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Meta-
att meta skulle betyda mellan finns anledning att betvivla.Jag visste att jag inte skulle tagit den där tidiga lördagswhiskyn…
I stand corrected, men noterar att alla lyckligtvis är överens om den faktiska betydelsen och användningen. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Meta-