[Nu stulen] Identifiera gamla Marzocchi-gafflar?

Brakastruten

Aktiv medlem
Vet att det finns en sida där man kan bläddra bland Marzzochi-gafflarna. Däremot kände jag inte igen hemsidan på .com?

Gissar i nuläget runt 2003 någon gång och "Bomber" med ngt. tillägg.. Dekaler borta och översprayade! Innerbenen är "guld"-färgade. Enkelkrona. Grundfärgen var mot det mörkgrå hållet.

Vet ngn. vilken sida jag letar? Eller borde se på.. Jo, den är 130mm i slag också, vanlig tunn axel!

Senast redigerad av en moderator:
Nej, det är gammalt bråte! Kompisen har blivit avstulen sin gaffel, från cykel i förråd!
-Det var den där illgröna Gary Fishern, som skruvades ihop av hittegods..
GFMarvin.jpg ht=480

Gaffeln var mörkgrå, under sin studentsvarta spray..
Ville bara ha reda på, inför efterlysning.

De hade lämnat bromsar och hjul, samt monterat en barngaffel... :D Fräckt och knasigt.

Ja, det tror jag med. Bomber Z? Drop Off, eller DJ? Men är det 2003 eller nyare. Skulle vara kul att få fram fotolista!

Jag tror också på en z1 av ngt slag. Kolla marzocchis hemsida, de har bild på alla gafflar de gjort under mordern tid!

Utan en närbild på kronan så är det svårt att avgöra. Sen kanske de sett olika ut genom åren, men Z1-kronorna runt 2002-2003 var väldigt biffiga.

Japp!
Han hade cykeln i det gemensamma cykelförrådet, i ett bostadsrättshus närmare Marieberg än M-hem C.
Kom ner, och tyckte det såg annorlunda ut... Inser att där, låst mellan två mopeder, så har cykeln lyckats få gaffeln utbytt(!) mot en kortare budgetgaffel för barn...

Rationellt hade man väl annars lyft styrstammen, knackat ur gaffel med hjul, och skruvat loss båda oken innan man gått vidare?
Det här var ju nästan gulligt! Tyvärr finns inga fästen för ok på "nya" framgaffeln..

Ser ut som min gamla Z1 Drop off 2 -04.
Men är inte helt hundra, ska kika efter lite egna bilder.

[Edit] Hade visst fel...

/ADma

Senast redigerad av en moderator:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp