Ny enduromodell, Orbea Rallon (Enduralin)

Trhuster

Medlem
Har inget mer och säga mer än att den ser fräsig ut. Inga priser uppe på hemsidan än.

https://www.orbea.com/se-en/bicycles/mountain/rallon

https://www.facebook.com/OrbeaBicycles/?fref=ts

Rallon.jpg

Senast ändrad:
Ruskigt ful brygga som går parallellt med dämparen. Tävlar i fulhet med cannondale jekyll och sc nomad bland fincyklarna. ):

Tycker den ser lovande ut!
http://m.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/Orbea/Rallon-M-Team,18873#product-reviews/2781 verkar ha den mest djup-lodade "first preview". Men jag håller med dig Lillgammal, det där staget är fan inte snyggt! Isf gillar jag Whyte's motsvarighet bättre: https://www.google.se/amp/singletrackworld.com/2017/06/first-look-whyte-s150-long-travel-29er/amp/

IMG_2240.JPG

Nu väntar jag med spänning på vilken redaktion (blink blink Happy-redax... ;) som blir först att köra en "head-to-head"-battle mellan dom, samt såklart tillsammans med Spech Enduro-29'n, Trek Slash, Nukeproof Mega och så klart Pole Evolink 140.
May the best enduro-waggon win!

larsaw sa:
Tycker den ser lovande ut!
http://m.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/Orbea/Rallon-M-Team,18873#product-reviews/2781 verkar ha den mest djup-lodade "first preview". Men jag håller med dig Lillgammal, det där staget är fan inte snyggt! Isf gillar jag Whyte's motsvarighet bättre: https://www.google.se/amp/singletrackworld.com/2017/06/first-look-whyte-s150-long-travel-29er/amp/

Nu väntar jag med spänning på vilken redaktion (blink blink Happy-redax... ;) som blir först att köra en "head-to-head"-battle mellan dom, samt såklart tillsammans med Spech Enduro-29'n, Trek Slash, Nukeproof Mega och så klart Pole Evolink 140.
May the best enduro-waggon win!

Whyte är legit stuff, lutar åt en sådan som nästa cykel. Bra med spec för pengarna!

Jag gillar är ju perrfa att såga bort över triangeln å sätta en aslång dropper??
För oss små människor ni vet..

Nu när man kollat på datorn å stora fina bilder så tycker jag att den är riktigt snygg :)

Var som inne på en Trek Slash 29. Men denna rallon är ju helt klart intressant.

Någon som har koll på hur finishen är på Orbeas prylar? Aldrig sett en själv ,så de är svårt att avgöra...

inzani sa:

Någon som har koll på hur finishen är på Orbeas prylar? Aldrig sett en själv ,så de är svårt att avgöra...

Har haft kolfiber Orbea Ht och det är riktigt fina ramar. Helt I klass med andra Guccimärken.
Kör en Rallon 2017 I alu nu och är helnöjd men är inte sugen på att byta upp mig. 29" är inte min grej.

gsim sa:
inzani sa:

Har haft kolfiber Orbea Ht och det är riktigt fina ramar. Helt I klass med andra Guccimärken.
Kör en Rallon 2017 I alu nu och är helnöjd men är inte sugen på att byta upp mig. 29" är inte min grej.

Har samma erfarenhet med min Occam AM M30. Kolfiberramen är riktigt sexig och jag har inget att anmärka på.

Hej.

Jag hämtade ut min Rallon X10 för en dryg vecka sedan och har redan hunnit med ett par tusen höjdmeter. Riktigt nöjd, den klättrar väldigt bra -om än inte så snabbt (kanske kan det bero på vem som trampar).16 cm fjädring både fram och bak. Åkte upp till antennerna i morse och fick ett par bra stalltips av några proffs, som för övrigt tänkte ta ett betydligt mer tekniskt spår än jag. "Kör slanglöst och byt ut Maxxis Minion SS bak till ett par Maxxis High Roller II (samma som framdäcket)".

En egen reflektion är att pedalerna jag valde -Crankbrothers Double Shot LE är för hala på den sidan som inte är clip-in. Grymt nice med 76 cm brett styre. Bar ends är ett måste i den här terrängen. Vet dock inte om det är helt i linje med hard core enduro-cyklar...

Jag svarar gärna på frågor om ni undrar något.
Prutade ner från 3.995 Euro till 2.300 Euro + pedaler 89 Euro.

Bonuspoäng till den som listar ut var jag befinner mig :-)

Bilagor

• IMG_8316.JPG
    IMG_8316.JPG
    317 KB · Besök: 29
Helt rätt!!! Det är Cerro Castillejo i Fuengirola/Benalmadena. 967 m.ö.h. Och det är faktiskt många fler antenner än vad som syns på bilden! Innan man kommer upp till antennerna finns en annan topp som heter Cerro del Moro, 972 m.ö.h. som det inte går att cykla till -det är för brant.

Grattis till fin hoj, men hur fan har du kittat den? Sadelväska och barends!!!
¨BTW, inte alls avis på din omgivning, inte alls... ;)

multisport sa:
Hej.

Jag hämtade ut min Rallon X10 för en dryg vecka sedan och har redan hunnit med ett par tusen höjdmeter. Riktigt nöjd, den klättrar väldigt bra -om än inte så snabbt (kanske kan det bero på vem som trampar).16 cm fjädring både fram och bak. Åkte upp till antennerna i morse och fick ett par bra stalltips av några proffs, som för övrigt tänkte ta ett betydligt mer tekniskt spår än jag. "Kör slanglöst och byt ut Maxxis Minion SS bak till ett par Maxxis High Roller II (samma som framdäcket)".

En egen reflektion är att pedalerna jag valde -Crankbrothers Double Shot LE är för hala på den sidan som inte är clip-in. Grymt nice med 76 cm brett styre. Bar ends är ett måste i den här terrängen. Vet dock inte om det är helt i linje med hard core enduro-cyklar...

Jag svarar gärna på frågor om ni undrar något.
Prutade ner från 3.995 Euro till 2.300 Euro + pedaler 89 Euro.

Bonuspoäng till den som listar ut var jag befinner mig :-)

Haha, barends och crankbrothers double shot!!!!11111oneoneone

Hah, jag visste att jag skulle få några sköna kommentarer.
Men, eftersom frugan inte är så sugen på att skjutsa upp mig för bergen tidigt på morgonen -så är jag tvungen att cykla hela vägen upp själv.
Och då behövs både barends, verktygskit, slang, pump och spd-pedaler. Dessutom en lite större Camelbak, Skyline 10 LR.
Jag kan även passa på att erkänna att säljaren titta lite skumt på mig när jag påpekade att det inte verkar finnas plats för vattenflaska/-or på ramen samt att det verkar lite fattigt med bara en framklinga -istället för 3 st....

Slutligen ser jag att jag skrev fel pris. Jag fick betala 3.200 Euro och inte 2.300. Fortfarande grymt nöjd, trots två punkteringar, som jag fick laga och pumpa med min minimala Blackburn Airstick pump. Det tar lite tid att pumpa, men det funkar.
:-)

Tillbaka
Topp