Ny Hemsida

Petri

Ny medlem
Ny Hemsida
Hej alla happyiter
nu har vi en nyare uppdaterad hemsida
www.bigbike.se

kolla in den alla ni som brukar vara in där kommer få en överraskning

mvh
Petri

Ny Hemsida
nu är det ju så att denna tråd inte ska handla om mig eller mina andra trådar denna var bara för att upplysa om nya hemsidan för de som är intresserad och från Sundsvall

så är det
jag svarar inte på några glirningar eller så hädanefter utan detta är ingen diskussions tråd om mig.

Ny Hemsida
Fint! Om du vill ha ett tips skulle jag tycka att det skulle bli en mer enhetlig känsla om alla bilder på cyklarna är tagna från samma vinkel (så är det lättare för kunder att jämföra bilderna!).

Ny Hemsida
Petri skrev:
-------------------------------------------------------
> Petri skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jepp
> > Hemside ansvarig/Mekaniker på Big bike
> Sundsvall

Bra jobbat Petri !

M

Ny Hemsida
Alltså, startar man en sån här tråd....

Jag bor uppe i Sundsvallstrakten och har haft oturen att ha detta som min LBS under en period, inte kul. Tragisk inställning och noll insikt om vem som betalar deras löner. När man kom in i affären var det den klassiska "åh nej en kund" sucken som kom. Det stånkades och suckades så fort man undrade om "finns den här i xl" eller går det att ta hem denna i en annan färg. Trångt, dåligt skyltat, dåligt exponerade varor och allmänt en sportaffär som man minns dem från 1980talen. "Skall du inte ha nåt då får du gå ut!"

Summering - affären är precis lika kass som dess hemsida. Sen låter jag andra få avgöra om kvaliten på deras mekaniker är i linje med resten, men jag har min uppfattning klar, även i den frågan.....

Resultat - 100% online shopping och lärt mig skruva allt själv!

Senast ändrad:
Ny Hemsida
Ett tips i all välmening: Ställ alla 'borders' till 0 och lova dig själv att aldrig mer använda html-tabeller. Läs sedan på lite mer om CSS.

Senast ändrad:
Ny Hemsida
fredrikw skrev:
> Jag tror jag ska söka jobb som ortopedkirurg,
> någon som vet om det finns ett sjukhus i
> Sundsvall som letar efter någon sådan. Andra
> typer av kirurgi går också bra. Eller som
> tandläkare.

Finns det någon bandymålvakt som kan komma fram och landa planet?

Ny Hemsida
Faan va trött man blir på Happymoben ibland.

Vissa är lovligt byte, medans andra får skriva nästan vad som helst.

Kämpa på Petri, det blir nog bra det där.
Övning ger färdighet.

Ny Hemsida
Jag hoppas att det går bra för Petri på nya jobbet. Om inte annat så kommer han att lära sig massor om cykelmek under den första tiden, och intresset finns ju definitivt där.

Fast ett lite oväntat karriärval var det kanske...

Ny Hemsida
Stewe skrev:
> Faan va trött man blir på Happymoben ibland.
>
> Vissa är lovligt byte, medans andra får skriva
> nästan vad som helst.

Och en del gör självmål.

Hursomhelst är det ofta ett underhållande spektakel.

Ny Hemsida
Stewe skrev:
> Övning ger färdighet.

Men är ett ställe som tar betalt för sin expertis och sitt arbete rätt ställa att "öva"
Kanske på din cykel, helst inte min....

Ny Hemsida
Snuten skrev:
> Stewe skrev:
> -----
> > Faan va trött man blir på Happymoben ibland.
> >
> > Vissa är lovligt byte, medans andra får
> skriva
> > nästan vad som helst.
>
> Och en del gör självmål.
>
> Hursomhelst är det ofta ett underhållande
> spektakel.

Varför får man alltid klara sig undan med att vara stendum på det här forumet. Har man skapat en tråd med "petris cykelfrågor" för att sen plötsligt vara cykelmekaniker när man inte ens kan montera en bakväxel och justera den ja då är det ju upplagt för smash..

Ny Hemsida
Petri skrev:
> inser nu att det var ett misstag att skriva nåt
> om hemsidan eller mitt nya jobb
> ja så det kan bli
Fast vad hade du förväntat dig Petri? Din frågetråd innehöll alla tänkbara mektabbar, och nu jobbar du helt plötsligt som mekaniker. Den vändningen var nog otänkbar för de flesta av oss. I vilket fall önskar jag dig lycka till, för jag är en snäll kille egentligen :)

Ny Hemsida
Petri skrev:
> inser nu att det var ett misstag att skriva nåt
> om hemsidan eller mitt nya jobb
> ja så det kan bli

Gör alla lätta jobb som du är säker på att du klarar. Gör dem med en glad min och hög servicegrad, ta in saker som blivit fel, fixa det utan suckar och utan extra kostnad. Skruva som en galning med dina egna hojar på fritiden och när det blir nån lucka. Läs mycket tills du förstår och minns, det gäller särskilt monteringsanvisningar där felaktigheter leder till haveri, utebliven cykling, eller stora kostnader. Var ödmjuk inför uppgiften och ta inte mer betalt än rimligt, ta inte på dig jobb som du inte ror i land. Framförallt var ärlig mot dig själv och alla andra så har du störst chans att fixa det. Bit ihop och ge det en ärlig chans, kom ihåg att kunden alltid har rätt även när han har fel, det gäller bara att förklara eller lösa det på ett sånt sätt att de blir nöjda och kommer tillbaka. Det är nog stor chans att det mesta folk behöver hjälp med är enklare än det folk på Happy ger sig in på. Min gissning är att du kan hantera 70% av behovet direkt, 15% får du öva upp dig på själv, 15% bör du nog avsäga dig eller se till att få gå kurser så att du får en certifierad utbildning på dem. Text på ett forum säger inte allt om vem man är eller vad man kan, även om jag ärligt måste säga att marknadsföring inte är din starka sida. Men alla har ju någon eller några svagheter. Lycka till.

Ny Hemsida
örgelgörgel skrev:
> Varför får man alltid klara sig undan med att
> vara stendum på det här forumet.

På samma sätt som "vissa" här klarar sig undan med att ständigt vara uppkäftig och arrogant, med en överlägsen besserwisserattityd!

Ny Hemsida
T skrev:
> örgelgörgel skrev:
> -----
> > Varför får man alltid klara sig undan med att
> > vara stendum på det här forumet.
>
> På samma sätt som "vissa" här klarar sig undan
> med att ständigt vara uppkäftig och arrogant,
> med en överlägsen besserwisserattityd!

Ibland svider det att höra sanningen för vissa.. och ständigt tas alla dumheter här i försvar. Fascinerande.

Tillbaka
Topp