Kid1000
Aktiv medlem
Ny hoj n+1
Efter en del funderingar och lite skisser så tycker jag mig se ett hål i min cykelpark eller snarare mitt nuvarande sug efter lämplig geo för min nya ram.
Efter lite funderande så döper jag ramen till:
Det blir en 100-125mm fjädringsväg bak, fram 100 till 120mm (Lefty eller Bluto)
Det som blir lite annorlunda är att det byggs för minst 4.8" däck de flesta jag ser är max 4.0 eller därikring, speciellt i bakänden.
Eftersom jag är ganska bra på kolfiberkladdande så föll valet på samma material i alla detaljer förutom på länkaget kanske.
Jag tänker mig geometrin lite som på en Mondraker summum fast med 4.8 däck.
Första delen gjorde jag med en POM plugg som skall föreställa PF BB med 100mm shell.
3k väv först, sen en del roving, 3k väv sen sist roving och tejp med hål och överflödig epoxy slungas ut med borrmaskin i en burk tills insidan är dränkt.
Det var steg 1, jag har i princip det mesta hemma redan .
Efter lite funderande så döper jag ramen till:
Det blir en 100-125mm fjädringsväg bak, fram 100 till 120mm (Lefty eller Bluto)
Det som blir lite annorlunda är att det byggs för minst 4.8" däck de flesta jag ser är max 4.0 eller därikring, speciellt i bakänden.
Eftersom jag är ganska bra på kolfiberkladdande så föll valet på samma material i alla detaljer förutom på länkaget kanske.
Jag tänker mig geometrin lite som på en Mondraker summum fast med 4.8 däck.
Första delen gjorde jag med en POM plugg som skall föreställa PF BB med 100mm shell.
3k väv först, sen en del roving, 3k väv sen sist roving och tejp med hål och överflödig epoxy slungas ut med borrmaskin i en burk tills insidan är dränkt.
Det var steg 1, jag har i princip det mesta hemma redan .