BJS
Aktiv medlem
Ny hoj n+1
42Hz sa:Är det så mycket hokus pokus med punkterna för att det ska bli bra?!
Tydligen...
Jag gjorde rätt som höll kvar vid HT...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
42Hz sa:Är det så mycket hokus pokus med punkterna för att det ska bli bra?!
5mm räcker inte men nära nog anser jag. Jag går efter teorin att ju bredare fälg desto mindre flexar däcket i sidled. Eftersom däcket är runt 20mm bredare än fälgen så tror jag inte att det flexar så att det tar stopp. Det kanske skrapar i ja.Foxis sa:Ursäkta hyfsat okunnig fråga: Räcker 5mm med marginal om däcken flexar på fälgen...?
Japp, skrap är obra men här får vi se om det funkar eller inte. Lite svårt att få allt på plats bara.Foxis sa:Fast skrap över huvud taget och speciellt i kolfiber känns obra...? ;-)
Pillo-kun sa:mäktigt, spec svingen. ser ut som att den e hämtad från en mc. allt som fattas e en växellåda i den för inte ska du ha bakväxel på hojen :P
(obs inte läst så noggrant mest här för att se konstruktionen typ) :D
Kid1000 sa:Jag har försökt undvika detta i det längsta men jag fattar inte hur man kan få 12mm genomgående axel i en stabil konstruktion på svingen utan att att ha någon form av gänga.
Maskiningenjörprogrammet med materialingenjörprogrammet som komplettering.tmalm sa:Vad är det du pluggar för nåt?
/T
Kid1000 sa:Styrhuvudets lagerskålar ditlimmade idag. Det är någotsånär exakt med halvgrader här o där.
Tror inte att man kan göra det till noll graders felmarginal med det jag använt här.
Näst på tur står renkapning av sadelrör och insats limmas fast. Svinglagrena är på G. Som jag ser det så här nära inpå Utflukt så blir de inte klar till dess. Vilket är trist men man får väl vara realistisk då man blir sjuk och man får omtentor. Man får sommarlovbarn osv..
Bara jag som varit lat och alltför tidsoptimistisk.
Beklagar!
Hasse#7 sa:Grymt imponerad!
EST sa:Ja jag har inte riktigt fattat vad hojen skulle vara till....sen så har du ju din ram som är av ju?
Kid1000 sa:Efter plugg, omtenta, tragedier i familjen + ANNAT
happymtb.fr sa:Jag har allt respekt för att du låter familjen ta första plats. Ta hand om dom