Ny HT ram

Ny HT ram
Får inte bort vevlagret. Är det vanligt att det brukar sitta som berget? Är bara ett år gammalt och bytt hos lbs. Står tighten och en pil. Så logiskt är att dra åt motsatt håll.

20160228_183623.jpg

Ny HT ram
purre sa:
Får inte bort vevlagret. Är det vanligt att det brukar sitta som berget? Är bara ett år gammalt och bytt hos lbs. Står tighten och en pil. Så logiskt är att dra åt motsatt håll.

Rätt hårt brukar det kunna sitta. Testat att förlänga din hävarm med nåt, typ ett rör?

Ny HT ram
Jag drar alltid till dem. Men jag har även alltid på klet på gängorna så att de inte erjar fast. Sätt i laget i nya ramen. Är det nån stor glipa så är det väl bra att plana av. För det är ju där anläggningsytan är så rätt fint om det är plant.

Ny HT ram
Svar från Ragley.

The frame is faced from the factory and your BB will thread in perfectly without requiring any additional facing operations required.

Best regards,

Ny HT ram
Tja !
Du måste ta bort det gamla crown racet (den kromade) med flatmejsel eller morakniv först.
Jag brukar knacka ner det nya med en ekbit men det säkert med en bred skruvmejsel
Lycka till
Mange

Ny HT ram
purre sa:
Börjar ta sig.

Dagens shopping

Ska konvertera till 1x10. Funderar på att byta ut bakväxeln från en Deore shadow+ till en zee. Onödigt?

Zee är en trvlig växel, helt klart. Men är den inte paj än köp ett fint reglage först tex saint, du gör troligtvis sallad av deoren iaf så du får anledning å köpa en zee

Ny HT ram
Väntar bara på kedja och bb. Är det stora drevet på kassetten plus två länkar, som gäller, för att korta kedjan till rätt längd?
Utan att dra den genom bakväxeln.

Bilagor

• 20160308_200801.jpg
    20160308_200801.jpg
    272.9 KB · Besök: 35
Ny HT ram
Done!

Bilagor

• 4.JPG
    4.JPG
    438.6 KB · Besök: 42
  • 1.jpg
    1.jpg
    465.7 KB · Besök: 41
  • 2.jpg
    2.jpg
    432.3 KB · Besök: 34
  • 5.JPG
    5.JPG
    353.7 KB · Besök: 33
  • 6.JPG
    6.JPG
    204.2 KB · Besök: 28
  • 4,5.JPG
    4,5.JPG
    366.1 KB · Besök: 39
Ny HT ram
Instämmer med ovan hyllningar.

Det ser ut som vajer/slang till höger går på högersida? Det rekomenderas att köra ut på vänstersida och svepa runt ht till högerhandtag.

Ny HT ram
Tillbaka
Topp