Ny mtb (bromsarna tar för långt in)
Sixten Fors sa:Du och ingen annan än Du har ansvar för att bromsa in dina nya belägg på din nya cykel. Vilket måste göras. Det är svinenkelt att gömma sig bakom begrepp som n00b, när de korrekta epiteten är obrydd/lat/korkad. Sorry. Om cykling/cyklar är för svårt för dig, köp ett par joggingskor istället. Be gärna handlaren knyta dem åt dit innan du lämnar butiken.Meistro sa:Har ju precis hämtat ut cykeln från handlaren. Då det uppenbarligen inte fungerar som tänkt lämnar jag in den så får de rätta till det. I min mening bör en cykel vara fungerande när man köper den. Thx ändå för alla svar.
Alltså kan du typ tagga ner? om bromsarna tar lång in så har det inget med inkörning av bromsbeläggen att göra, om bromsen är svampig och tar långt in så är det ju luftning som det är fel på, precis som du skrev i ett inlägg innan så om hade bromsbeläggen varit "glazed" så hade bromsen ändå varit hård.
Jag själv har feta problem med att få till så mina bromsbelägg funkar prima och jag har ändå kört tävlingar med mc på våra svenska banor och jag kan plocka isär och ihop i princip allt på hojen, inklusive fixa dämpare och broms...
tycker du ska ta å chilla en stund innan du skriver....
Senast ändrad: