Ny MTB runt 5000kr

Ny MTB runt 5000kr
Vet du vad det beror på?
Kika här

Ny MTB runt 5000kr
Denna:

Var och klämde kännde på några cyklar idag, denna kändes helt ok.

Får se när jag slår till. 495 kr billigare nu så ingen brådska känns det som.

Nu har flera av oss köpt just denna så till nästa fråga.

Skulle denna funka för Vasan? Om inte, varför? Ser inga hindernas just denna cykel med tanke på hur terrängen är den sträckan. Har kört den efter den kom hem på halvdan terräng med lättare stigningar och branta nedför, över sten och bråte utan konstigheter. Rätta mig gärna om jag tänker fel.

Ny MTB runt 5000kr
Nu har flera av oss köpt just denna så till nästa fråga.

Skulle denna funka för Vasan? Om inte, varför? Ser inga hindernas just denna cykel med tanke på hur terrängen är den sträckan. Har kört den efter den kom hem på halvdan terräng med lättare stigningar och branta nedför, över sten och bråte utan konstigheter. Rätta mig gärna om jag tänker fel.

Kapa styret några cm så du får in armarna i motvinden och lättare kan tränga dig förbi andra som är i vägen.

Ny MTB runt 5000kr
Jo men skulle detta vara enbart för Vasan eller underlätta generellt under terrängåkning på hemmaplan?

Fördel annars med brett styre?

Det är en XC cykel och du frågade om cykelvasan. Dom där snabba Nino, Kate, Jolanda och allt vad dom heter har under 700 mm.

Men brett styre är coolt enligt Happykollektivet, det är en fördel.

Ny MTB runt 5000kr
Man kan även cykla Vasan utan extrem "elit-tävlings-mentalitet". Det är valfritt.

Tycker 720 mm låter väldigt allround för användning även utanför Vasan. Om man inte har extremt smala axlar förstås...

Ny MTB runt 5000kr
Man kan även cykla Vasan utan extrem "elit-tävlings-mentalitet". Det är valfritt.

Tycker 720 mm låter väldigt allround för användning även utanför Vasan. Om man inte har extremt smala axlar förstås...
Jag hade hellre köpt och monterat ett par SQ Lab 411 inner-barends istället för att kapa styret. Då får man automagiskt in axlar och armar och når ändå bromsarna.

Finns t.ex. här:

Tillbaka
Topp