Ny racer - max ca 25000
Hej!
Jag har kört racer i två år. Har haft en Columbus F100 - 07 (19500 kr) i två år. Nu måste jag köpa en ny cykel. Har tänkt mig en i motsvarande klass (upp till 25 000 kr). Jag har börjat tävla och kommer troligen göra mer framöver. "Cykelbytet" är inte planerat från min sida.
Jag är egentligen främst intresserad av vad Cykelcity har att erbjuda, då jag har bra erfarenhet av dem. Min budget är max ca 25000 kr.
Skulle uppskatta hjälp med en utvärdering av följande alternativ:
1. Columbus Capo (20 995 kr) - carbonram, Ultegra, hjul: Mavic Ksyrium Race
2. Columbus GTO (22 995 kr) - carbonram, Ultegra, hjul: Shimano RS20 (på cykeln i butik)
- integrerad sadelstolpe (för-, nackdelar?), böjt ovanrör (för-, nackdelar?)
3. Scott CR1 Pro (24 995 kr) - carbonram, Ultegra, hjul: Mavic Ksyrium Elite
Kom gärna med för- och nackdelar vad gäller allt - vad får jag för pengarna?
Dessutom har jag förstått att hjulbyte kan bli aktuellt. Någon med erfarenhet av nämnda hjul? Scott-cykeln verkar ha något dyrare hjul? Kommer jag känna skillnad på hjul för ca 5-6000 kr/paret? Tips på hjul? Hjul kontra de tre alternativen?
Tacksam för svar!!!
/Max
Jag har kört racer i två år. Har haft en Columbus F100 - 07 (19500 kr) i två år. Nu måste jag köpa en ny cykel. Har tänkt mig en i motsvarande klass (upp till 25 000 kr). Jag har börjat tävla och kommer troligen göra mer framöver. "Cykelbytet" är inte planerat från min sida.
Jag är egentligen främst intresserad av vad Cykelcity har att erbjuda, då jag har bra erfarenhet av dem. Min budget är max ca 25000 kr.
Skulle uppskatta hjälp med en utvärdering av följande alternativ:
1. Columbus Capo (20 995 kr) - carbonram, Ultegra, hjul: Mavic Ksyrium Race
2. Columbus GTO (22 995 kr) - carbonram, Ultegra, hjul: Shimano RS20 (på cykeln i butik)
- integrerad sadelstolpe (för-, nackdelar?), böjt ovanrör (för-, nackdelar?)
3. Scott CR1 Pro (24 995 kr) - carbonram, Ultegra, hjul: Mavic Ksyrium Elite
Kom gärna med för- och nackdelar vad gäller allt - vad får jag för pengarna?
Dessutom har jag förstått att hjulbyte kan bli aktuellt. Någon med erfarenhet av nämnda hjul? Scott-cykeln verkar ha något dyrare hjul? Kommer jag känna skillnad på hjul för ca 5-6000 kr/paret? Tips på hjul? Hjul kontra de tre alternativen?
Tacksam för svar!!!
/Max
Senast redigerad av en moderator: