Sixten Fors
Aktiv medlem
Ny shimano xtr?
10-46 och 11-50 är ungefär samma omfång (460 resp 455%). Men igen, nackdel med vikten av HG och Sunrace kassetten.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Raggamuffin sa:Men tyvärr verkar det inte finnas några 10/46 med XD-body.
e13 har sina 9/xx men både häftiga i pris och redan 10 är lite väl för dåligt redan så 9 måste gå bra segt :)
Jensen sa:Raggamuffin sa:Men tyvärr verkar det inte finnas några 10/46 med XD-body.
e13 har sina 9/xx men både häftiga i pris och redan 10 är lite väl för dåligt redan så 9 måste gå bra segt :)
Inte ännu. Om vi pratar 12-delat. Men garbaruk arbetar ju med en 12-delad xd kassett. Gissar att de kommer erbjuda den me olika när de väl släpper den. Frågan är bara när de släpper den
Raggamuffin sa:Jensen sa:Raggamuffin sa:Men tyvärr verkar det inte finnas några 10/46 med XD-body.
Inte ännu. Om vi pratar 12-delat. Men garbaruk arbetar ju med en 12-delad xd kassett. Gissar att de kommer erbjuda den me olika när de väl släpper den. Frågan är bara när de släpper den
Nej 11-delat. Jag har hjul med XD bod vill inte gå ner mer på klingan fram, hamnar i dum sits. Xt-kassett och lös body hamnar lite för nära gx-eagle.
Jensen sa:Raggamuffin sa:Jensen sa:Raggamuffin sa:Men tyvärr verkar det inte finnas några 10/46 med XD-body.
Nej 11-delat. Jag har hjul med XD bod vill inte gå ner mer på klingan fram, hamnar i dum sits. Xt-kassett och lös body hamnar lite för nära gx-eagle.
Men till 11-delat har ju garbaruk 10-46t för xd
En sån köpte jag till min Kona Explosive redan -91 för att gå från 8 till 9 (eller minns jag fel och det var från 7 till 8?) med XT Thumbshifters. Du var inte först med den idén...hm sa:Skulle bli lite stolt om dom "tagit" min idé och gjort en locknut med 10 kugg på och behållit bodyn..
Svarvade till några för 3-4 år sen och gjorde 10s kassetter till 11 s med 10kugg som minsta då.
Nä, drev som mutter som gängar fast sig hårdare ju mer man använder det var standardlösningen förr på tre, fyra och fem - frihjulens tid. Det är väl en av de få riktigt bra saker som kommit på cyklar, dessa moderna kassettmuttrar som inte sitter som jävelberget när man en dag vill byta...mcperand sa:En sån köpte jag till min Kona Explosive redan -91 för att gå från 8 till 9 (eller minns jag fel och det var från 7 till 8?) med XT Thumbshifters. Du var inte först med den idén...hm sa:Skulle bli lite stolt om dom "tagit" min idé och gjort en locknut med 10 kugg på och behållit bodyn..
Svarvade till några för 3-4 år sen och gjorde 10s kassetter till 11 s med 10kugg som minsta då.
Kung Stalle sa:Nya bodyn och framför allt frihjulet verkar ju riktigt bra. Ett tyst frihjul på XT med XT-priser och det ligger i varukorgen nästan omedelbart.
I övrigt så är det ju rätt mycket genomtänkta detaljer. Japanskt... skulle man kunna säga.
Stalle
Om du vill ha ett tyst nav de närmaste åren så ska du nog ställa in dig på Onyx.cruxet sa:Kung Stalle sa:Nya bodyn och framför allt frihjulet verkar ju riktigt bra. Ett tyst frihjul på XT med XT-priser och det ligger i varukorgen nästan omedelbart.
I övrigt så är det ju rätt mycket genomtänkta detaljer. Japanskt... skulle man kunna säga.
Stalle
Så tänkte jag också fast jag struntade i priset och beställde hela XTR-kitet direkt det gick från en tysk website, döm om min förvåning när navet klickade som ett vanligt nav, någonstans på sidan 87 någonting i en shimanospec visade det sig att jag beställt en variant på baknavet som klickar och låter likadant som alla andra nav, när jag försökte hitta sylence-navet visade det sig omöjligt att beställa, sedan hittade jag det här på pinkbike https://www.pinkbike.com/news/shimanos-new-xtr-drivetrain-still-isnt-available.html
Nu känner jag mig lite lurad på konfekten. Är det någon som vet om det kommer bli verklighet av scylence eller är det marketing bullshit going all the way, Man bara låtsas att man har nåt att sälja och när folk beställer varor skickar man något annat.
Fredrik Z sa:Får köra tysta nav och SRAM kasset och body annars. Blanda är ju kul.
Jag hade ingen aning om det skulle passa när jag beställde, men det visade sig att det funkade. Anledningen att jag gick den vägen var att jag ville köra Hope-nav.
Fredrik Z sa:Får köra tysta nav och SRAM kasset och body annars. Blanda är ju kul.
Jag hade ingen aning om det skulle passa när jag beställde, men det visade sig att det funkade. Anledningen att jag gick den vägen var att jag ville köra Hope-nav.