Nya fälgar / hjul till en specialized Camber

Fast track känns som ett mycket mer mångsidigt däck än renegade. Blir nog bra att köra det både som bak- och framdäck.
S-works fram, men inte bak. Sidoväggarna bak tar mycket mer stryk.

Idag blev det ett set med hope tech xc – pro 2 evo fälgar samt Geax mezcal däck känns riktigt bra nu när allt är på plats

Kände att den kändes tryggare o säkrare med slang än utan
Känns som det är mindre problem o snabbare fixat om det skiter sig ute i skogen

Tryggare och säkrare utan slang, då kan du inte punktera slangen :) Får du punka så tar du bara ur ventilen och stoppar i en slang, har alltså bara en ventil att ta meg hem istället för en punkad slang :)

Är också ute efter ett par nya hjul till en Camber, och spanar efter nåt ställe att beställa ett par Hope+Stans från. Har köpt från merlincycles förr, men nu är pundet inte lika billigt längre så jag tänker Tyskland. Dock har jag inte läst så gott om actionsports.de (dåligt inpackade hjul och ointresse vid reklamation), så vart ska man beställa?

Hej, jag har också en Camber Comp Carbon 2015. Blev lite nyfiken på vad hjulen egentligen väger, nån som vet? Hur stor bör viktskillnaden vara för att motivera ett byte som ju antagligen blir rätt dyrt?

Skulle gärna haft ett par Mavic Crossmax ST på :-)

Velotek ska kollas upp! Känns ju bättre att ge sina pengar till en lokal butik än en tysk nätjätte också, utan att man för den skull blir skinnad.

Kan ju vara värt att nämna att jag främst letar nytt bakhjul eftersom det som följde med verkar ha gett upp från en dag till nästa, trots att cykeln (2013 Camber Comp) bara är dryga året gammal. Knakar och brakar ljudligt om navet när man rullar, och tar man loss hjulet får man ta i för att kunna rotera axeln. Så nu står jag still tills jag köpt ett nytt eller lyckats reklamera (eller både och).

dan the man skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej, jag har också en Camber Comp Carbon 2015.
> Blev lite nyfiken på vad hjulen egentligen
> väger, nån som vet? Hur stor bör viktskillnaden
> vara för att motivera ett byte som ju antagligen
> blir rätt dyrt?
>
> Skulle gärna haft ett par Mavic Crossmax ST på
> :-)

Med lite bättre däck tror jag vikt mässigt var ca 150g per däck
Men köpte mer för naven tror det är där skillnaden sitter när man inte lägger ca 10-20000kr på hjul

Hej, jag har också en Camber Comp Carbon 2015. Men nu var det så att jag landa på framhjulet. Det blev en härlig 8 av det. Kollade med Specialized Concept Store där jag köpten. Ingen mening att rikta, så ny fälg var att hämta hem. Frågan är om någon har ett original fram hjul till salu och vad ni ska ha för det?

wmthzet skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej, jag har också en Camber Comp Carbon 2015.
> Men nu var det så att jag landa på framhjulet.
> Det blev en härlig 8 av det. Kollade med
> Specialized Concept Store där jag köpten. Ingen
> mening att rikta, så ny fälg var att hämta hem.
> Frågan är om någon har ett original fram hjul
> till salu och vad ni ska ha för det?

Hör med Pennerdal här på forumet, vet att han har några hjul han vill bli av med.

Tillbaka
Topp