Nya Fredrikshof.se

Nya Fredrikshof.se
Ser redan nu att de får jobba vidare. Kalendern har ingen sökfunktion eller sortering på månad. Allt kommer i kronologiskordning. Blir jobbigt å leta upp ex augusti och behöva bläddra sig fram sida för sida...

Nya Fredrikshof.se
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja Bruse. Det var jävligt dåligt av "de".

Ja, jag vet inte vem som gjort den?

Nya Fredrikshof.se
bruse skrev:
> Ser redan nu att de får jobba vidare. Kalendern
> har ingen sökfunktion eller sortering på månad.
> Allt kommer i kronologiskordning. Blir jobbigt å
> leta upp ex augusti och behöva bläddra sig fram
> sida för sida...

Gör ett inlägg på Forum, finns en tråd map förändringar/förbättringar av nya hemsidan. Jag har redan varit där och varit dryg, typ.

/G

Nya Fredrikshof.se
kom igen nu, det är ideell verksamhet och folk som lägger ner sin fritid på det hela. försök vara lite konstruktiva och hjälp till istället för att bara gnälla. för de som har ägnat en massa obetald tid på att fixa detta finns det nog trevligare saker att höra en drygt gnäll.

Nya Fredrikshof.se
Jag har kommit med konstruktiv kritik i forumet som Gurra tipsade mig om.
Men här kan du också se en sajt från en ideel förening, men en tiondel av antalet medlemmar som Fredrikshof: http://www.ss.se

Det handlar om vilja och kompetens.

Nya Fredrikshof.se
bruse skrev:
> Men här kan du också se en sajt från en ideel
> förening, men en tiondel av antalet medlemmar som
> Fredrikshof: http://www.ss.se
>
> Det handlar om vilja och kompetens.

men för helvete bruse, om du nu är så duktig själv så kan du väl engagera dig lite och hjälpa till. för att inte lyfta ett finger själv gnäller du en jäkla massa hela tiden. tror du att det blir bättre av att du på ett offentligt forum indirekt säger att de som lägger ner en massa tid saknar vilja och kompetens?

Nya Fredrikshof.se
Johan A skrev:
> Ojojojoj, här gick det hett till....

japp, så är det. kanske överreagerade en smula, men jag blir så trött på gnällspikar.

Nya Fredrikshof.se
Det som krävs är ju att någon som är kunnig också engagerar sig och har lust att lägga massa fritid på det. Jag tycker nya sidan var snygg och ändamålsenlig, sen är det säkert detaljer som kunde varit bättre men så är det ju alltid.

Bruse är uppenbarligen en medlem som inte uppfyller alla kraven ovan :)

Nya Fredrikshof.se
Håller med om att det kan tolkas så men tror inte att Bruse menade det så. Tycker att sidan ser bra ut, men det e väl klart att den kanske inte är helt perfekt. Det är ju bara min som är det :o)

Nya Fredrikshof.se
En sida kan ju vara hur snygg som helst, men det spelar ju inte nån roll om innehållet är kasst. Och det är det som liksom är grundidén med nya hemsidan. Ett antal redaktörer a la happy som ska fylla siten med innehåll. Sen att det finns kanter att slipa av är ju bara naturligt. Att påpeka detta i rätt forum (förbättringsförslag/synpunkter på nya siten) tycker jag är bra, men att indirekt kalla de som jobbat hårt med detta för inkompetenta samt sakna vilja tycker jag är lågt. Riktigt lågt.

Jag hoppas du bara hade otur med tankekedjan när du skrev detta Bruse.

Nya Fredrikshof.se
JLarsson skrev:
> En sida kan ju vara hur snygg som helst, men det
> spelar ju inte nån roll om innehållet är kasst.
> Och det är det som liksom är grundidén med nya
> hemsidan. Ett antal redaktörer a la happy som ska
> fylla siten med innehåll. Sen att det finns
> kanter att slipa av är ju bara naturligt. Att
> påpeka detta i rätt forum
> (förbättringsförslag/synpunkter på nya siten)
> tycker jag är bra, men att indirekt kalla de som
> jobbat hårt med detta för inkompetenta samt
> sakna vilja tycker jag är lågt. Riktigt lågt.
>
> Jag hoppas du bara hade otur med tankekedjan när
> du skrev detta Bruse.

Var inte så jag menade, det var surt svar till Fredrik. Men hur i helafriden, kan man få "Det handlar om vilja och kompetens" taget ur sitt sammanhang till att jag påstår att de på Fredrikshof är inkompetenta? Snälla, pådyvla inte era vilda tolkningar på mig och andra!! Med all önskvärd tydlighet kan alla se att det varken saknas vilja eller kompetens!

Man att kalla konstruktiv kritik för gnäll, då lär man aldrig få reda på vad medlemmarna tycker! Ska en förening fungera så, att man skrämmer medlemmarna till tystnad? Synpunkter efterfrågades, och jag gav dom som medlem. Vad är felet idet?

Som du säger Jonas, är det en bra början, som kan slipas till. Det är ju smådetaljer i sammanhanget.

Sen Fredrik, så vet jag inte vilka konstiga vetenskapstidningar du läser, men jag klarar iallafall varken av telepati eller tankeläsning. Vill nån ha hjälp, får de väl säga till. Jag har inte läst nånstans att de behöver hjälp av något slag. Så vad gnäller DU på?

I övrigt vad häller designen är den annorlunda. I positiv mening. Det är lät att göra en sajt enligt modell 1A, jag gör det ofta själv. Men Fredrikshofs hemsida liknar inget annat. Alltså har den en personlig touch. Fyller man den se med mer material, fler smarta funktioner blir den mycket br!

Senast redigerad av en moderator:
Nya Fredrikshof.se
Någon som har erfarenhet av publiceringsverkytget de använder? www.imCMS.net
Har inte hört talas om det tidigare men det verkar vara svenskutvecklat iaf.

Kanske kan vara värt att kolla upp, jag har under en längre tid letat efter ett bra open source cms? Fast just nu verkar det vara lite jobbigt för servern:

<!-- imcms:include path failed: javax.servlet.ServletException: Java heap space -->

För många besökare från happy möjligen?

Nya Fredrikshof.se
Konsnablius skrev:
> Någon som har erfarenhet av publiceringsverkytget
> de använder? www.imCMS.net
> Har inte hört talas om det tidigare men det
> verkar vara svenskutvecklat iaf.
>
> Kanske kan vara värt att kolla upp, jag har under
> en längre tid letat efter ett bra open source
> cms? Fast just nu verkar det vara lite jobbigt
> för servern:
>
> <!-- imcms:include path failed:
> javax.servlet.ServletException: Java heap space
> -->
>
> För många besökare från happy möjligen?

Kör själv Joomla.org tycker det är mycket bra och ger dig en massa möjligheter och grym support via forumen, kryllar av snygga templates och en massa annat godis...

Nya Fredrikshof.se
Det tråkiga med Joomla & co är att om man inte kan koda templates själv så ser siten likadan ut som massa andra. Det är inte så roligt imho. Vi kör Wordpress här för övrigt.

Nya Fredrikshof.se
kakad skrev:
> Ähh.. ångrade mig.

äsch, du skrev ju ett bra inlägg :)

Senast redigerad av en moderator:
Nya Fredrikshof.se
jomper skrev:
> Det tråkiga med Joomla & co är att om man inte
> kan koda templates själv så ser siten likadan ut
> som massa andra. Det är inte så roligt imho. Vi
> kör Wordpress här för övrigt.

Åhh jo du kan koda templates själv med plugin till Dreamweaver bl.a som finns att ladda ner på webben, har provat en del och det funkar riktigt bra. Det finns andra vertyg med som underlättar jobbet, all info hittar man på joomla.org

Wordpress är lite annorlunda skiljer sig en hel del från Joomla, kräver lite mer av användaren eftersom det oftast innebär lite mer "kodande" för olika saker man vill köra. Jag kör det själv på min personliga hemsida och tycker det funkar bra. Så som Happy körs idag rockar det med wordpress ok ni står ju inte o suktar efter nya funktioner...

Som sagt Happy e najs... :-)

Nya Fredrikshof.se
Joomla har jag kikat rätt mycket på. Eftersom det finns en stor community kring det med allt vad det innebär i avseende support, buggfix mm så har verkligen försökt tycka om det men tyvärr aldrig lyckats.

Tycker att systemet är lite ologiskt uppbyggt och admin-gränssnittet för krångligt att använda för de tilltänkta redaktörerna.

Wordpress har jag också kikat på. Tyvärr så känns den lite för blogginriktad för att vara helt klockren som CMS för en mer traditionell webbplats.

För att inte spåra ur tråden helt så förstår jag fredrikw och JLarssons reaktioner över bruses inte helt smidiga kommentar "Det handlar om vilja och kompetens". Även jag uppfattade det som ett slag i ansiktet på de presoner som lagt ned mycket egen tid på att bygga nya sajten. Det är så jäkla lätt att glömma att de flesta föreningar drivs av en handfull eldsjälar som lägger otroligt mycket egen tid på klubben.

Jag har själv erfarnet från just websidessnickrande åt en förening. Ibland räcker tiden (och orken) inte till till allt man vill göra helt enkelt, det handlar verkligen inte om brist på vilja och kompetens. Om man inte bidrar något med själv har man tamejtusan ingen rätt att klaga heller. Jag hade blivit fly förbannad om jag fått höra ovanstående från en medlem i min klubb.

Nya Fredrikshof.se
Jag startade tråden på Hofvets nya forum för att "de" skulle få veta vad medlemmarna önskar sig av den nya webben. Det måste väl ändå vara av godo att få synpunkter och tips på vad som gör webbplatsen mer användbar. "De" har gjort ett väldigt bra jobb hittills enligt min åsikt.

Jag tycker iofs att den gamla designen var bra, men den var väl inte så lättadministrerad.

Det blir nog bra det här skall ni se...

Tillbaka
Topp