Nya hjul till Processen

Koffert

Medlem
Nya hjul till Processen
Efter 13 månader är nu bakhjulet slut på min process 153:a. Så därför tänkte jag införskaffa mig ett nytt hjulpar. Jag vill ha något riktigt robust som håller för lite varierad bikepark och stigcykling. Jag har kikat på Mavic crossmax enduro, men priset avskräcker lite.
Så jag tänkte, har ni några bra förslag? :) hela hjul alltså.. fram och bak. 27,5"

Trevlig Helg!

Nya hjul till Processen
Jag hör nog till en försvinnande liten minoritet som hatar Hope. De är bra men låter som skit. För mycket ljud.

Kika på DT SWISS, de har trevliga hjul.

Nya hjul till Processen
Hur känner TS för att bygga själv alt låta ngn LBS snickra ihop hjul åt dig?
Om inte är https://www.actionsports.de/en/ bra på att snickra ihop hjul, antingen deras färdigbyggda eller ett custom-hjulset. Med fördel väljer du något set med DT's 350/240-nav som bara går o går, Hope är såklart också funkis men har aldrig kört dom själv.
DT's fälgar är också bra men personligen håller jag WTB ännu högre (WTB Frequency-serien med I-Beam)

Läste denna notis om Formulas nya aggrro-hjul "Linea-G", ser helt klart potenta ut men jag vet inget om hur tillförlitliga deras hjul är...

Nya hjul till Processen
D i U sa:
Jag har kikat lite på race face nya turbine R. Kanske kan va nåt? Ganska dyra tyvärr.

Jo, dom är nog fina men precis som alla andra systemhjul av finare modell så kostar dom därefter.
BTW hittade jag någon prisuppgift på Formula-hjulen, vilken ser ut att ligga på omöjliga 4-5000kr / HJUL!!!!
Så åter igen, beställ från ActionSport eller likn. o få samma prestanda till lägre pris och dessutom möjlighet att använda J-bend ekrar som du kan hitta hos dom flesta välsorterade LBS'r (vilket kan vara praktiskt när en är ute på resa...)

Tillbaka
Topp