MP3-Sthlm sa:
Men dämparen är ju samma pengar som Fox 36 uppgraderingen på M10 så kvittar vi dom och lägger på fox 36 på M30 så diffar det bara 6000 som man får ganska mycket mer på.
Har man inte pengarna så har man inte... Jag förhandsbokade en färdigspecad hoj som en butik beställt, och i butiken jag köpte den skiljer det 800 GBP mellan vad jag betalade för min och vad en M10 med motsvarande uppgraderingar kostar, vilket är ett blont ifrån 10k SEK... Och då hade jag fortfarande behövt byta bromsarna.
Jag ser inte det som en större uppgradering till en M10 ärligt talat, ska jag uppgradera så vill jag ha nya XTR-naven eller möjligen nya Bontrager Line hjulen där båda har runt 100 POE (och XTR naven är knäpptysta, vilket är löjligt nice) och kolfibervevar. Finns inte så många gram att spara på styrcombon ändå troligen, och som jag skrev ovan var det ett väldigt skönt styre så jag ser ingen större anledning att slänga pengar på att byta det (till skillnad från styret som satt på Remedyn, som jag alltid tyckte kändes lite konstigt ända tills jag sålde)
Oavsett vad man tycker om beslutet så är det den hojen jag köpte och gav ett litet utlåtande om ovan, för att kanske kunna ge de som kikar på hojen lite mer än bara journalisternas utlåtanden.