Nya Orbea OCCAM
Kan ju tillägga att jag bara provat HT2 i XL, Occam i L. Men de är så lika i storleken att jag ser båda som representativa för varandra på den punkten. Båda kändes väldigt bra att cykla på också. Fick kanske en lite mer rättvis bild av Occam iom mer lagom tryck i dämparna, HT2:an var lite i hårdaste laget om ändå OK, men båda kändes både följsamma och rätt effektiva. Möjligtvis att Occam kändes ännu lite stummare vid trampande och lite mer följsam över hinder men små skillnader.CX Grand Prix sa:Rattnalle sa:Jag är din längd med långa ben. Kommer köpa L. XL blir för mycket race imo. Kan mäta sitthöjden för jämförelse.CX Grand Prix sa:Hovrar över en köpknapp på en M10. 183 cm, sitter på sadelhöjd 78 cm. Är Large OK tror ni? Ligger lite mitt emellan L och XL, men vill inte ha för stor heller.
Sitter på ungefär din höjd, möjligtvis ytterligare någon cm högre. 175-vevar.
Tackar! Skickade PM till dig förut.
Skillnaden i storlek är dock väldigt tydlig och gör för mig skillnaden mellan smidig och lekfull och stabil och snabb. XL hade varit klockrent om jag velat racea eller bomba. Nu köpte jag en beg DH istället för att göra det så prio blir mer bus, fast ändå Alp-värdigt.
Senast ändrad: