Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
manneblask sa:Pinkbike har släppt sin "Field test" på Occam:
Låter exakt rätt utifrån vad tidigare recensenter skrivit och vad jag vill ha. Nu ska den bara komma också.
Beror nog på om du vill ha cykeln mer åt snabb och race eller smidig och lekfull misstänker jag.Tarkaz sa:176,5 lång med korta ben 79 (cm) inner, lång rygg ska men då ha M eller L?
Vad fick du för pris på den?dalmin sa:Jag köpte en M10 idag av Sundtorps cykel, en mattsvart och guld, uppgraderad gaffel och den andra sadeln.
Nu blir det ett par månader av väntan...
/Lasse
dalmin sa:Jag köpte en M10 idag av Sundtorps cykel, en mattsvart och guld, uppgraderad gaffel och den andra sadeln.
Nu blir det ett par månader av väntan...
/Lasse
^ Är det gloss eller matt lack?lodde sa:Hola, en liten uppdatering, har nu kört min nya Occam på de lokala stigarna här i bergen på Mallorca i en Månad o hojen har levererat klockrent!.
lodde sa:Hola,
en liten uppdatering, har nu kört min nya Occam på de lokala stigarna här i bergen på Mallorca.....
Allt har hållit ihop hittills, har bytt sadel den som kom med var inte skön.
MP3-Sthlm sa:lodde sa:Hola,
en liten uppdatering, har nu kört min nya Occam på de lokala stigarna här i bergen på Mallorca.....
Allt har hållit ihop hittills, har bytt sadel den som kom med var inte skön.
Kul att höra att du valde rätt.
Vilken av Sadlarna som Occam kommer med bytte du från?
Rattnalle sa:
En recension till.
m3lk3r sa:Köpte den billigaste versionen som kostade ca 24k. Fick dock tillbaka lite pengar pga lackskada så landade på 18,5k.
CX Grand Prix sa:Rattnalle sa:
En recension till.
Dom gillade den...??
Fick ner den en gnutta först men lackskadan gjorde det mesta :)Klavikel sa:m3lk3r sa:Köpte den billigaste versionen som kostade ca 24k. Fick dock tillbaka lite pengar pga lackskada så landade på 18,5k.
Fick du 5 500kr i rabatt för en lackskada?
Bra prutat!
Nu kan du köpa riktiga bromsar för pengarna :)
Är det alu du har eller är alla varianter på samma ram?
Drygt 15kg låter inte särskilt tungt för "budgetvarianten" av en 29a med 140/140 i slag.
Den dyrare för 40 vägde väl strax över 14kg?
Du kan säkert justera bort mkt av den där döda känslan, den har ju fått väldigt bra kritik just för att vara just livlig och snärtig.
Har du redan skaffat däck? Annars är det många som är nöjda med Assegai...
DT350+481 kom vi fram till. Säkert bra.CX Grand Prix sa:Kom på en fråga, vad vet ni om hjulen för M10? DT Swiss 1650, dvs ngt "specialbyggt" för Orbea.
Och är det konstigt med Fox 36 Factory grip2 150 mm, även det då framtaget för färdiga cyklar.
Sixten har gått igenom specen på dom i en annan Occam tråd under hösten. Om jag kommer ihåg rätt blev dom godkända:)CX Grand Prix sa:Kom på en fråga, vad vet ni om hjulen för M10? DT Swiss 1650, dvs ngt "specialbyggt" för Orbea.
Rattnalle sa:DT350+481 kom vi fram till. Säkert bra.CX Grand Prix sa:Kom på en fråga, vad vet ni om hjulen för M10? DT Swiss 1650, dvs ngt "specialbyggt" för Orbea.
Och är det konstigt med Fox 36 Factory grip2 150 mm, även det då framtaget för färdiga cyklar.
Gaffeln verkar ju klockren, vad är det för skumt med den?
MP3-Sthlm sa:Sixten har gått igenom specen på dom i en annan Occam tråd under hösten. Om jag kommer ihåg rätt blev dom godkända:)CX Grand Prix sa:Kom på en fråga, vad vet ni om hjulen för M10? DT Swiss 1650, dvs ngt "specialbyggt" för Orbea.
Finns 150 mm airshafts lösa att köpa till 36an, så det borde inte vara några problem.CX Grand Prix sa:Rattnalle sa:DT350+481 kom vi fram till. Säkert bra.CX Grand Prix sa:Kom på en fråga, vad vet ni om hjulen för M10? DT Swiss 1650, dvs ngt "specialbyggt" för Orbea.
Gaffeln verkar ju klockren, vad är det för skumt med den?
Gaffeln är 150 mm, inget som går att köpa från Fox i standardutförande, tror jag.
Bara tittat på den och konstaterat att jag har för mycket självbevarelsedrift :-)andreas_nas sa:Har du kört King of Bongo i Mölnlycke Rattnalle? Den stigen kan nog döda det mesta haha!
Samma fälgar som på min h30. Tycker mig känna att de är en gnutta tyngre än vad jag är van vid men det känns ok nu efter några åk. Tycker de borde satt lite bredare fälgar på.Turkhud sa:Hej! Jag är lite taggad på att skaffa en H20. Vad säger ni om fälgarna? Mach1 Maxx 25c? Nån som vet nåt?