Nya Orbea OCCAM

revben

Aktiv medlem
Nya Orbea OCCAM
Han är ju för jävla grym Jeff men efter att ha tittat på honom känner jag för att elda upp en kyrka för att återställa balansen i världen.

Nya Orbea OCCAM
Tjena folket! Sitter och funderar över storlek till sambon, hon är 165cm lång med 79cm innerbensmått S eller M? :unsure: Levereras S me d125 och M med 150mm dropper? Är en h20 eventuellet h30 som är aktuellt.
Bor i övik och verkar långt till någon för provrullning... Fanns ingen hemma i umeå.

MP3-Sthlm

Aktiv medlem
Nya Orbea OCCAM
Tjena folket! Sitter och funderar över storlek till sambon, hon är 165cm lång med 79cm innerbensmått S eller M? :unsure: Levereras S me d125 och M med 150mm dropper? Är en h20 eventuellet h30 som är aktuellt.
Bor i övik och verkar långt till någon för provrullning... Fanns ingen hemma i umeå.
Om du inte tar en lagercykel så kan man välja dropperlängd tror jag

Rattnalle

Aktiv medlem
Nya Orbea OCCAM
Snyggt! Jag sneglade faktiskt också på den gröna en stund. Misstänkte dock att den skulle vara lite mörk för min smak och det stämmer ju. Men fortfarande en snygg färg.

FredriCX

Medlem
Nya Orbea OCCAM
Ja nästan svart på kvällen. Behöver lite solljus för att det gröna ska fram.

Men vilken rolig hoj! Och på något sätt känns både sådär gott dämpad och poppig samtidigt. Blir nog ännu bättre när jag orkar tubelessa den.

soddamarre

Medlem
Nya Orbea OCCAM
Tyvärr dålig koll på storlek för de längderna. Vad säger Orbeas rekommendation? Jag är 183 och ligger på övre delen av L och undre för XL. Valde L. Hur rätt som helst, för min cykling.
Jag ligger på precis samma längd och valde samma storlek och är lika nöjd! 🙂 Jag har något korta ben för min längd så XL var aldrig något alternativ om jag skulle kunna köra 150 dropper.

Seb

Ny medlem
Nya Orbea OCCAM
Här är min H30!
B93515E1-68FA-408E-AFE7-0880CC3407A5.jpeg

Haft den sedan slutet av september nu och är sjukt nöjd. Nu har jag inte cyklat så mycket heldämpat innan att jag har nåt att jämföra med men den känns väldigt kompetent på alls vis. Bromsarna var inte direkt förtroendeingivande så dom har bytts mot Deore M6000 och Rekon-däcket bak har bytts mot ett DHR. En lite längre dropper hade varit trevligt så det kommer det nog också bli. Annars är det bara handtag o lite sånt som ändrats på den.

Har lite problem med att reglaget på bakdämparen flyttar sig från det öppna läget till mellanläget. Det händer speciellt gärna under lite stökigare nedförskörningar. Nån mer som stött på detta?
3885B74F-E68B-4D44-943C-790F9869F964.jpeg

FredriCX

Medlem
Nya Orbea OCCAM
Jag är 183, sitter på ca 78 cm från center vevlager till överkant sadel. Valde L.

Hade en 160 mm findropper som jag gillar och satte på den istället för original 170 mm. Hade lätt kunnat ha längre dropper, flera cm kvar. Å andra sidan är jag inte säker på att jag skulle vilja ha längre heller. Sadeln är inte i vägen på något sätt.

m3lk3r

Medlem
Nya Orbea OCCAM
Här är min H30!
Visa bilaga 408376
Haft den sedan slutet av september nu och är sjukt nöjd. Nu har jag inte cyklat så mycket heldämpat innan att jag har nåt att jämföra med men den känns väldigt kompetent på alls vis. Bromsarna var inte direkt förtroendeingivande så dom har bytts mot Deore M6000 och Rekon-däcket bak har bytts mot ett DHR. En lite längre dropper hade varit trevligt så det kommer det nog också bli. Annars är det bara handtag o lite sånt som ändrats på den.

Har lite problem med att reglaget på bakdämparen flyttar sig från det öppna läget till mellanläget. Det händer speciellt gärna under lite stökigare nedförskörningar. Nån mer som stött på detta?
Visa bilaga 408374
Snygg i orange, ville ha den egentligen men blev den var slut i min storlek. Har också H30 och jag har nyligen bytt till samma bromsar, de som hängde med funkade inte för hög fart, M6000 hade jag förr och de funkade skitbra. Rekondäcket får kanske åka på till sommaren men tveksamt. Har även bytt styre till lite mer rise och satt på bättre grepp. Hade gärna bytt hjul till bredare och lättare fälgar men det känns inte så viktigt just nu. Annars är det mycket cykel för pengarna.

Har inte det problemet med min bakdämpare, tycker spaken på min har en del motstånd ändå. Tråkigt och onödigt problem!

Rattnalle

Aktiv medlem
Nya Orbea OCCAM
Nu med lite lättare däck, 800g styck ungefär, väger förresten en M10 i L 13,5 kg. Bytt dropper och grepp annars. Så det finns ju lite till att hämta om man är lagd åt det hållet.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer