Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag tänkte skaffa mig ett par nya pedaler, funderar på ett par vispar(eftersom att de är lätta)
Har ni några förslag på lätta, men inte allt för dyra pedaler?
hmmm...
xpedo force mag-ti väger in på samma som eggbeater ti för 400:- billigare på crc, dock inte så många som har bra erfarenheter av dom.
Time Aac carbon går lös på 1100 väger 100g mer än eggbeater ti, men billigare.
Har du inte testat vispar innan så testa innan du köper föreslår jag. Dom skiljer lite i känsla hur dom är mot exempelvis shimanos pedaler.
(Personligen hade jag även dom är 100 gram tyngre än eggbeater köpt shimano 959)
bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> rejser skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Gör som mattias säger, han cyklar nog mest
> här.
>
> Fel. Han är den som får andra att cykla mest! ;~)
>
>
> --------------------------------------------------
>
> Mensch und Fahrrad in perfekter Harmonie! +
Köp ett par Time Atac XS. Mycket bra pedaler till ett vettigt pris.
Väger 350g och kostar €79 på H&S Bike-Discount. Har kört med mina (föregångaren till XS) i tre år, 12 månader om året och dem funkar fortfarande klockrent. Helt underhållsfria.
Dock verkar deras garantiservice förträfflig. Mina havererade pedaler + klotsar är redan utbytta av den dasnka grossiten/agenten och är inom en vecka redan på väg till mig!
Candy fungerar riktigt bra. Har själv ett par C. Men vill man ha allra lättast att komma i så är det bättre med vanliga eggbeaters eftersom man slipper "korgen" runt då. Så mitt tips är ett par Eggebeaters SL om du inte väger över 84Kg.
Jag tycker om de modeller som jag har provat, men när det gäller att köra urklickad är Candy-modellerna faktiskt sämre än vanliga äggvispar om man har Shimano vinterskor och det är blöt ut. Plast mot plast med vatten emellan funkar inte så bra.
Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Ta Shimano 959, de håller i längden. Mycket bra
> känsla och justeringsmöjlighet för i- och
> urklick.
>
> /Leo - cyklar också rätt mycket... ;-)
>
>
>
> ------------------------------------
> ...man lever bara en gång...
kan bara hålla med. o de bara "går o går", verkar ju hålla i en evighet o felar aldrig
Man kan slå sig ur vispar om man drar i en sten, fast det ser jag inte som något direkt negativt eftersom att slå i stenar brukar få konsekvenser för balansen.
Har samma modell. Enda nackdelen är att den har vassare kanter än den billigare Alium-modellen, som jag körde med i c:a 3 år utan problem.
> Köp ett par Time Atac XS. Mycket bra pedaler till
> ett vettigt pris.
> Väger 350g och kostar €79 på H&S Bike-Discount.
> Har kört med mina (föregångaren till XS) i tre år,
> 12 månader om året och dem funkar fortfarande
> klockrent. Helt underhållsfria.
Jag vill slå ett slag i luften för Shimanos 540, kanonpedal, inte dyr att byta om man gör som jag och smackar i stenar... ;)
Fettade om mina igår, skruvade av pedalkroppen, fyllde hålet med fett och skruvade tillbaka pedalkroppen på axeln. Det nya fettet sköt ut det gamla gråa så nu är den helt nysmord. =)