NLC skrev:
-------------------------------------------------------
> Spjass skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Slog till på ett par såna här i våras, är
> > supernöjd!
> >
> >
http://govest-cycling.com/shop/hjulset/tyr-c38/
>
> Varför valde du 38:orna mot 55? //Nyfiken
Fick reda på att dom fanns via Kadens test i höstas, där dom fick ett gott omdöme.
Fick sen invänta årets modell, och det gjorde ju inget, lite lättare och lite snyggare.. :-)
Valde 38 för att jag inte hade nån erfarenhet av högprofil sen tidigare och vad jag läst och hört var att högre profil skulle var mer (helt naturligt) vindkänsligt.
Under användning så känns hjulen mycket bra, kraften går dit den ska och dom rullar som f-n...
Och dom tar obetydligt med vind. Mycket möjligt att 55:orna skulle ha varit lika bra eller bättre men 38:orna blev den gyllene medelvägen...
Hade ett par helt ok hjul som följde med cykeln (Mavic Ksyrium SL) så det är väl dom jag kan jämföra med. Den mest uppenbara skillnaden är rullet där Go-Vest är överlägsna.
Och om det är lagren, fälgprofilen, ekrarna eller helheten som har störst betydelse för det resultatet är jag inte rätt man att svara på.
För övrigt så går det fortare i år, och om det beror på mig eller hjulen är osäkert...
Men dom hjälpte i alla fall till när jag for runt den stora sjön med Happys glada klunga på 8:22.