Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det så, det jag ville ha sagt är att det krävs viss fingertoppskänsla i bedömningarna. Jag kan tänka mig att det rapporteras rätt friskt på saker som många inte ens skulle reagera på. Om forumet skulle bli helt fritt från retsamma gliringar skulle det bli rätt tråkigt, tror jag. Och det exempel du nämner ovan är självklart över gränsen. Jag tycker också att det generellt fungerat bra hittills.Fast att någon inte tar illa upp betyder ju inte att alla förstår det, och tror att det är OK att använda vilka tillmälen som helst. Det faller tillbaka till Lex Vardagsrum, på min hemmafest så känns det inte så trevligt om två snubbar i hörnet står och skriker idiot och pucko till varandra för oss andra även om de brukar göra så när de umgås.
Är trafik- och lokalpolitiska diskussioner om cykelbanesatsningar, cykelförbud i skog, hjälmtvång och elcykelbidrag också förbjudna eller rör det sig bara om ickecykelrelaterad politik?
Har funderat på det och tycker att det måste vara OK. Kanske kan man formulera det som att OT-politik inte är tillåtet.ething sa:
Tydligt men en liten följdfråga. vart går gränsen för politik? Jag har insett att rikspolitik i allmänhet och SD i synnerhet är alltför känsligt här (och kanske irrelevant) men vartefter cyklingen växer blir det en mer politisk fråga. Naturreservat, terrängfordonslagen och elcyklar, gruppträning i skog etc. Allt detta är politik i slutändan. Jag utgår från att cykelrelaterad politik fortfarande accepteras?
OT-märkning funkar väl alldeles utmärkt?Detta forumet är ett cykelforum så jag personligen vill bara läsa sånt som är cykelrelaterat och inget politik tjafs eller vad folk har ätit för bakelser, det är dessutom bara dom trådarna som ofta behöver modereras för dom spårar ur.
aningen så kör man på ett forum som bara är cykelrelaterat och alla andra trådar som skapas raderas och varning tilldelas eller så får man helt enkelt göra som man gjort med elcykel att alla icke cykelrelaterade trådar i lägger man i en dold kategori som man måste klicka upp för att se.
Vilket sjukt tråkigt forum det blir då ;)Det går att ignorera taggar. Här du kan ignorera trådar med OT taggen:
ot
happyride.se
OT-märkning funkar väl alldeles utmärkt?
ja tycker OT trådar är störande att jag ens ser dom i listan bland olästa trådar.
Detta forumet är ett cykelforum så jag personligen vill bara läsa sånt som är cykelrelaterat och inget politik tjafs eller vad folk har ätit för bakelser, det är dessutom bara dom trådarna som ofta behöver modereras för dom spårar ur.
aningen så kör man på ett forum som bara är cykelrelaterat och alla andra trådar som skapas raderas och varning tilldelas eller så får man helt enkelt göra som man gjort med elcykel att alla icke cykelrelaterade trådar i lägger man i en dold kategori som man måste klicka upp för att se.
Jag har gjort det , men tidigare så spårade inte dom trådarna och det kunde vara kul och läsa dom men nu för tiden så skrivs det bara blajj och dom trådarna spårar så orkar inte läsa skiten längre.Varför tar du inte bort dem?
jo det är lite tragiskt att happy börjar bli nya flashback för att hålla användare kvar på detta forum.Det har aldrig slagit dig att det är mixen av ämnen som gör att det här forat fortfarande lever?
Jag har gjort det , men tidigare så spårade inte dom trådarna och det kunde vara kul och läsa dom men nu för tiden så skrivs det bara blajj och dom trådarna spårar så orkar inte läsa skiten längre.
Jag vill minnas att det var rätt mycket OT redan 2005 när jag började hänga här. 42Hz som maniskt gick in och skrev OT! i alla trådar om landsvägscykling, autoredigeringen av ord som fotboll etc. Tycker dessutom att happy har klarat "flashback"-iseringen väldigt bra, på ett annat forum som jag läser ibland känns det som att alla ämnen alltid landar i en alt-right kontext efter typ 5 inlägg.jo det är lite tragiskt att happy börjar bli nya flashback för att hålla användare kvar på detta forum.
Så funkar det ju redan idag. Det är väl bara att rapportera dom specifika användare du inte tycker kan bete sig? Eller påtala det i ett inlägg direkt?Skicka jansson99 på dem så kanske de reagerar.
Du får nog inkludera cyklar i allmänhet i din fråga, det går att "leasa" en hoj, bruttoköpa på firma, politik i högsta grad.Är trafik- och lokalpolitiska diskussioner om cykelbanesatsningar, cykelförbud i skog, hjälmtvång och elcykelbidrag också förbjudna eller rör det sig bara om ickecykelrelaterad politik?
Det låter som du bara behöver blocka en medlem iofs.Om det nu ska börja modereras mer och vi pratar om Lex Vardagsrum så tycker jag att destruktiv skit ska beivras också, även om det inte går direkt till personangrepp. Så j-la tröttsamt att läsa en tråd där någon har svårt att hitta passande skor och hälften av svaren går ut på att man skulle stöttat sin LBS, att beställa på nätet är dåligt för miljön, man är lat om man inte cyklar runt till alla butiker, man är snål, sadeln ska lutas fram, träna mer etc etc. Oftast med avsikt att vara drygt eller åtminstone skava, men sällan över gränsen till personangrepp. Aldrig med glimten i ögat, aldrig backa en tum. Destruktiv skit som inte tillför något utom irritation.
Det här är ju självklart för de flesta, men svårt för några storpostare och ett och annat troll. Trollen spricker ju tillslut, men våra härliga profiler missar aldrig ett tillfälle att vara dryga, missförstå för att få en konflikt, eller bara maniskt autoposta nåt skit. Bete sig illa, men inte såpass att man blir anmäld. År ut och år in. I VARJE tråd där det blir en öppning. Är de medvetna om hur de uppfattas, har de självinsikt? Förhoppningsvis inte, för jag tror gott om människor. Skicka jansson99 på dem så kanske de reagerar.
Rant over, nu ska jag gå och ta en kaffe. Bra grej, det här Happy, måste jag tillägga.
+1Jag kan tycka att det vore märkligt att det går att hota någon utan att bli helt avstängd.
M
Jag kan tycka att det vore märkligt att det går att hota någon utan att bli helt avstängd.
Du kan alltid anmäla dig själv? :pJag känner mig kränkt i allra största allmänhet, måste man ange något specifikt inlägg när man anmäler?
Är det när man burpar i en sjukt snabb berm?En av mina elever skrev att han hade "kränkt däck" på praktiken...
Stavas det inte "krengt" här på Internet?
Är det när man burpar i en sjukt snabb berm?
Snart har du varit medlem i 3år o Du tycker att det var bättre förr!? =)jo det är lite tragiskt att happy börjar bli nya flashback för att hålla användare kvar på detta forum.
Snart har du varit medlem i 3år o Du tycker att det var bättre förr!? =)