Nybliven ägare till gammal Miyata MTB
Jag har precis köpt en gammal Miyata MTB, kunde helt enkelt inte tacka nej till möjligheten när den fanns så nära min bostad. Min tanke är att göra den till en vinterpendlare när det ligger snö i Skåne. Jag vet dock inte om det är värt besväret, så jag ger kanske upp projektet. Vad jag redan har upptäckt är att sadelstolpen sitter fast. Hur lossar jag den utan att förstöra cykeln? Jag skulle också vilja byta styrstammen (heter det så?), så att jag händerna kommer längre ned och längre fram. Var hittar jag sådana (cykeln är ju gammal, så det är inte säkert att det går att hitta alla delar)?
Sedan verkar en hel del slitet, ex kassetten, klingorna, vajrar, vajerhöljen med det är förmodligen lätt att byta. Jag får går igenom och försöka förstå vad det kan kosta innan jag köper reservdelar. Tips mottages tacksamt.
Sedan verkar en hel del slitet, ex kassetten, klingorna, vajrar, vajerhöljen med det är förmodligen lätt att byta. Jag får går igenom och försöka förstå vad det kan kosta innan jag köper reservdelar. Tips mottages tacksamt.