Nyckelben opererat

trek 6500

Ny medlem
Nyckelben opererat
Känns som hela cykel träningen innan nyckelbens brottet var förgäves. Hadde hittat flås och styrka sedan torskade jag när jag skulle följa barnen till deras kompisar. Opererades och nu får jag bara köra trainer. Ska till sjukgymnast för andra gången nästa vecka. Har tränat hemma i 2 veckor, någon som har bra pass till trainer på ca 30 min.

Bilagor

• IMAG0066.jpg
    IMAG0066.jpg
    92.1 KB · Besök: 50
Nyckelben opererat
Bröt nyckelbenet för precis ett år sedan - kan trösta dig - flåset kommer tillbaka!
Det läker snabbt, jag klarade mig utan operation. Har en snygg bula som finns kvar som minne ...

Nyckelben opererat
asljn skrev:
-------------------------------------------------------
> Bröt nyckelbenet för precis ett år sedan - kan
> trösta dig - flåset kommer tillbaka!
> Det läker snabbt, jag klarade mig utan operation.
> Har en snygg bula som finns kvar som minne ...

Hur länge tog det innan du fick börja cykla i skog och mark.

Nyckelben opererat
Jag bröt mitt nyckelben förra vintern, tog strax under en månad innan jag kunde cykla ute, jag höll mig på plan mark i början för skaket gjorde ont. Men det blir bättre ganska snabbt.

Nyckelben opererat
Mitt ben var så trasigt så läkaren fick pussla ihop det med ett gäng skruvar och platta. Jag är inne på min 4de vecka i kampsele och får inte röra armen mer än när jag tränar reha. Får inte lägga armen på styret när jag kör trainer känns som det kommer ta evigheter innan jag kommer ut på cykeln. Fan vad jag ska cykla när läkare och sjukgymnasten säger ok.

Nyckelben opererat
Gissar på att det beror på ärrvävnad och dylikt och inte benet hur länge det tar innan det känns bra, satte också i platta. Sjukskrivningsperioden för mig var 3 månader men tog ca 4 månader tills den blev stabil och 6 månader innan jag kunde använda den utan att de högg till.

Nyckelben opererat
Mitt nyckelben gick av för ganska exakt 3 veckor sen. Igår gjorde jag första turen utomhus. Gick utmärkt att köra asfalt men i gupp gör det ont än vilket nog är naturligt.
Spände upp cykeln i trainern ett par dagar efter benbrottet utan att det gick att luta sig mot styret fullt ut men det blev snabbt bättre. Dock var väl inte mitt ben lika tilltygat som ditt verkar vara.

Nyckelben opererat
deadmeat skrev:
-------------------------------------------------------
> coolt, ser precis ut som mitt nyckelben gjorde
> för två månader sedan, snäppet snyggare med
> åtta skruvar och en platta.

Hur länge tog det innan du kunde cykla?, jag nöter på trainern till nästa onsdag. Ska träffa min sjukgymnasten då. Får se vad hon säger. Enligt läkaren får jag inte hålla i ett styre på 4 veckor, då har det gått det. Just nu gör jag 6 olika övningar hemma, vissa dagar går det kanon, jag nästa dag ett steg bakåt. Känns som en evighet till mtb får röra på sig

Nyckelben opererat
IOM att jag skrotade min cykel vid vurpan så har jag inte hojjat på ca 3 månader. Jag har inte gjort en enda övning eller dyl. var på min andra efterkontroll nu förra veckan då sa läkaren att jag kunde börja lyfta lättare saker. Saken är det att jag aldrig kan hålla fan på mig så jag har jobbat som vanligt dom senaste 3 veckorna utan problem, dvs skotta sand, lyft brunnar lagt rör och sånt hehe. Om 2 månader ska jag enligt läkaren vara fit for fight om inga skruvar har börjat röra på sig.

Nyckelben opererat
Idag har jag haft den skadade armen på styret, fanns ingen kraft alls. Hoppas att den kommer tillbaka fort. På tisdag ska jag på återbesök till läkaren, hoppas på bra besked.

Tillbaka
Topp