Nyköp av cykel

Andreas_

Ny medlem
Nyköp av cykel
Ska köpa en begagnad cykel och har fått ett erbjudande.

En Scott Voltage YZ 3a;

Ram: Scott Voltage YZ (garanti)
Gaffel: Marzocchi MX Comp ETA (garanti)
Vevar: Shimano Deore LX
Hjul: Richey
Växel B: Deore XT
Växel F: Deore XT
Reglage: Deore
Bromsar: Promax V/Promax Disc 6"
Pedaler: Wellgo Mtb
Styre/stam: TT/Scott
Sadel: Race

För 4200 kr.

Vet att det kan bli dyrt (rent långsiktid) med en beg. cykel men jag kan kolla cykel på plats innan jag köper. Enligt säljaren är den i brukskick.

Är detta ett bra pris och är det en bra cykel för pengarna eller kan man köpa en bättre cykel runt det priset? Är Kona Shred något bättre? Har tänkt att köra i terräng och i staden (XC). Har även sneglat på denna: http://www.bike-discount.de/www/nav...1035&Kategorie2=49&Hersteller=52&Kategorie1=1 dyrare men verkar vara mycket bättre och dessutom är den ny vilket är ett stort plus. Men är 16 år och vill helst inte lägga så stora pengar på min första "halvseriösa" cykel.

Senast redigerad av en moderator:
Nyköp av cykel
Specen är bra och det kan vara ett bra köp men som alltid med begagnat så hänger allting på skicket, bruksskick kan vara att den är ganska sliten. Annars så brukar man väl dra till med att den är i fint skick om man skött om den.

Åk och kolla på den, köp inte den första beganade utan åk och prova olika och besök olika butiker för att prova olika modeller så du får en uppfattaning om vad som skiljer de olika modellerna åt.

Nyköp av cykel
Ser ju helt ok ut...visst nytt är väl kul men begagnat billigare, jag köpte en lätt xchoj som första lekcykel, ramen sprack och bakfälgen sprack men kul var det...Nu har jag lagt mycket mer pengar men gör inte mer och roligare saker för det, cyklar inte längre och ska sälja mina alldeles för många cykelprylar...

Tillbaka
Topp