Nytt åk!

Newbie

Medlem
Nytt åk!
Hej,

Sitter köpartankar och var millimeter från att köpa en sån här i lördags:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=31028

Både spec och pris tilltalar.

Av en händelse stannade jag till hos lbs'en och han hade en sån här:

http://www.giant-bicycles.com/en-GB/bikes/mountain/1401/29652/

till priset 12 och storlek medium. det är förvisso en 2008 men fortfarande orörd...

Dock är det storleken som är problemet som vanligt. jag är ca 183 över havet och grunnar lite på hur medium står sig. Någon som har erfarenhet av nån av cyklarna? Bikeradar hade bara gott att säga.

Nåväl ordet är fritt....

Mvh
Mattias

Nytt åk!
Ok, jag fick lite annan info oxå som intygar att M skulle vara helt rätt, det tilltalar även att handla lokalt.

Funkar Anthem som en ok "bland"-cykel, verkar vara ganska neutral i sin geometri?

Nytt åk!
En Anthem kommer du kunna skratta dig harmynt på i Hellas samtidigt som du kan sitta och bonka grusväg på Finnmarksturen med den. Jag hade en NRS för några år sen som jag körde i Hellas med och det var helskoj. Kanske att den har lite väl brant gaffelvinkel för det värsta stöket men på de få ställena får du väl antingen hänga längre bakom sadeln eller gå ner.

Nytt åk!
Precis just en sådan Anthem 08 i medium har jag och jag är endast 172 cm över havet. Jag tycker storleken passar mig bra så frågan är om den skulle kännas aningen liten för dig.

Nytt åk!
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Skogling är väl 182cm och jag tror att han kör
> på en Anthem i strl M.

182-183. :)

Nytt åk!
Intressant. På medium-ramen står det ett intervall för "rider height" som är 5 fot 7 tum till 5 fot 10 tum vilket i blir 170.2-177.8 cm.
Hade varit kul att prova small bara för att känna på skillnaden fast jag är fortfarande nöjd med min medium :)

Nytt åk!
jag är 184-185 och har en anthem i M med en 120mm stam och utan setback på stolpen.

Edit: kan tillägga att den passar mig bra ;)

Senast redigerad av en moderator:
Nytt åk!
...gjorde det som kändes rätt dvs mätte min trotjänare sedan 1900-talet som
är skön att trampa runt på. Dock har jag emellanåt känt att jag inte riktig
når till styret. Sagt och gjort jämförde med anthem geometri och fick flera
värden som var snarlika. :)
drog sedan en sväng till lbs och provade cykel och vad finns att säga

ibland uppstår kärlek....faaast skall se om en hotell weekend minskar
frugans svartsjuka.... Mao blir nog köp till helgen. :)

Nytt åk!
Jag är 184 och kör en Anthem i M, och kom senast från en NRS i M. Jag tyckte att båda passade mig som handsken. Men smaken är ju bekant som baken. Båda cyklarna kördes/körs i originalutförande. Jag är mycket nöjd både med storleken och cykeln i övrigt.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp