Stigfinnarn
Medlem
Nytt år, nytt cykelbygge. On One Bootzipper 650B
En stillsam lördagskväll så sitter jag och kollar runt på Planet X hemsida och upptäcker att Bootzipper 650B XL ramen reas bort för 132€ ! Efter ett antal timmar av febrilt surfande och delletande så är 3 stora paket på väg från England och ett mindre från Frankrike.
Dellistan ser ut som följer :
Ram : On One Bootzipper 650B i XL utförande. (132€)
Gaffel : On One Bootzipper 650B. (66€)
Hjul : Shimano MT500 (12x100 & 12x142) (145€)
Bromsar : Shimano MT401 (60€)
Drivlina : Beg Acera ur lådan 0€
allt annat : Fyndat från Planet X (108€)
Alltsom allt 511€ + 50-60€ i frakt.
Planen med detta bygge är en "billig" slit och släng cykel man inte behöver vara så rädd om, och så är jag intresserad av att testa en nyare stålram för att känna om de verkligen är mjukare än aluramarna.
Det skall dessutom bli intressant att se hur geometrin fungerar, jag är 189 cm lång, men måtten på Bootzippern verkar stora även för mig, rakt styre och 70mm stam beställda.
Tråden uppdateras vartefter delarna börjar trilla in.
Inspirationsbild (Min kommer att bli snyggare såklart).
Dellistan ser ut som följer :
Ram : On One Bootzipper 650B i XL utförande. (132€)
Gaffel : On One Bootzipper 650B. (66€)
Hjul : Shimano MT500 (12x100 & 12x142) (145€)
Bromsar : Shimano MT401 (60€)
Drivlina : Beg Acera ur lådan 0€
allt annat : Fyndat från Planet X (108€)
Alltsom allt 511€ + 50-60€ i frakt.
Planen med detta bygge är en "billig" slit och släng cykel man inte behöver vara så rädd om, och så är jag intresserad av att testa en nyare stålram för att känna om de verkligen är mjukare än aluramarna.
Det skall dessutom bli intressant att se hur geometrin fungerar, jag är 189 cm lång, men måtten på Bootzippern verkar stora även för mig, rakt styre och 70mm stam beställda.
Tråden uppdateras vartefter delarna börjar trilla in.
Inspirationsbild (Min kommer att bli snyggare såklart).