Nytt från Gesundaberget

Gesundaberget

Ny medlem
Nytt från Gesundaberget
För de som känner att de kan hantera abstinensen över att det fortfarande är vinter i Gesunda, vill vi bara meddela att det ligger uppe lite sköna filmer från förra sommaren på vår hemsida, bla. en från ett Franskt TV team, och fler kommer...
www.gesundaberget.se/sv/player_sommar

Hälsningar
Gesundaberget

Nytt från Gesundaberget
Sköna filmer! Det blir Gesunda i år alltså. Inga fler göteborgare än jag och Sernevi som är sugna på att åka upp någon av de sista veckorna i augusti?

Nytt från Gesundaberget
Humm.... Åre och Verbier är bokade. Och snart också Gesunda känner jag! Vad skall man ha pengar till om de inte spenderas? Såklart Gesunda skall få de sista slantarna =)

Nytt från Gesundaberget
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tänker inte åka till Gesunda i år. ;)

Inte ens om jag kommer dit?

Nytt från Gesundaberget
Ska ni till Gesunda rekommenderar jag boende för dom som behöver på STF vandrarhemmet i Gesunda. De som har det är både trevliga och boendet är prisvärt.

Eric

Nytt från Gesundaberget
då är det kanske dags att damma av evenemanget som localsen körde förr,Gesunda Hangover Freeride som gick av stapeln under midsommar helgen.Liften brukar gå kl.2 på midsommar natten för gudstjänst på toppen,det är rätt vackert.Solleröloppet går den helgen också så då kan man sitta på wärdshusets veranda å ta en öl å titta på idioterna som spurtar förbi å heja.framåt kvällen brukar det bli tunnbad med utsikt över Siljan å ännu mer öl.

Nytt från Gesundaberget
Allt utom gudstjänst lät ju fint. Det verkar som en bra dag.

EDIT: orkar inte...

Senast redigerad av en moderator:
Nytt från Gesundaberget
the_TnT: Gesundberget har talat i en tidigare tråd och sagt att skidsäsongen stänger helgen 12-13 april och öppnar för cyklande ca 1 månad efter beroende på hur det torkar upp. Jag längtar heller inte till att det ska öppna och tänker undvika att åka i tråkiga utförsbackar. ;-)

Nytt från Gesundaberget
Ännu mera nytt från det talande berget..
1 maj är det datum som vi numera siktar mot, eller rättare sagt då öppnar liften för sommarsäsongen.
Vilken färg det är på underlaget då visar sig....

Gesundaberget

Nytt från Gesundaberget
Har inte hundra koll på när de har tänkt att öppna men första maj finns inte på världskartan iaf! Blir snarare i slutet av maj.

Nytt från Gesundaberget
Japp, det är norrmännens heliga dag (17/5) som får räknas som officiell öppningsdag denna säsong, snön ligger fortfarande kvar på stora delar av berget men skynda er in på vår webcam på länken nedan (fram till 8.00 tisdag morgon) så ser ni monstret som skall få bort det vita eländet, samt göra några fler sköna lekplatser åt er i sommar..
www.gesundaberget.se/sv/webcam (berätta gärna hur jag får länken klickbar)

Gesundaberget

Nytt från Gesundaberget
Gesundaberget skrev:
> Japp, det är norrmännens heliga dag (17/5) som
> får räknas som officiell öppningsdag

Kommer snön hinna smälta och backen torka upp på en vecka?

Jag sitter i mina shorts och hoppas!

image.cgi

http://www.gesundaberget.se/sv/webcam

Edit: Nu tror jag bilden blev dynamisk.

Senast redigerad av en moderator:
Nytt från Gesundaberget
andematt skrev:
> Vad gör det med lite snö? Snö är skojjigt att cykla på =)

Sliter hårt på banorna när det är dyngblött så jag tror inte de vill öppna förrän det torkat upp hjälpligt. Kostar mer än det smakar, gissar jag.

Nytt från Gesundaberget
ah hittade,1350 billigt
Åker ju fan så mkt hellre i gesunda än i sthlms 50sek backar

~4dar i månaden i sthlm=600x4=2400 ganska dyrt för den standarden

Nytt från Gesundaberget
Jag har ringat in alla snöfläckarna med tuschpenna på skärmen...och sitter med hårtork och blåser. Nu får jag se skillnaden .
Flyttar dom webkameran så blir jag arg ;-)

Tillbaka
Topp