Nytt från Gesundaberget

Nytt från Gesundaberget
Buuuuhhhh....
Tyvärr har vi det tråkiga meddelandet att ge er att vi inte öppnar nu i helgen 17-18/5, banbyggarna har precis kommit in med en rapport och allt är genomblött, att köra på detta underlag skulle göra stor skada för resten av säsongen.
Vi hälsar er i stället välkommen till nästa helg 24-25/5 och då lovar våra grävlingar att hela den nya Xcelerator kommer att vara klar, torr och nykrattad.

Gesundaberget

Nytt från Gesundaberget
Rackarns... men tjejen blir glad iaf... Hum, nåväl.
Nästa helg är bokad, och nåda den gode väderguden om hon hittar på mer rackartyg med snö och regn!

Nytt från Gesundaberget
ÅÅåååhhh!!!!! vad trött jag blir! Sitter i en husvagn i Vansbro och tittar på 2dm!! snö och det fortsätter att kräka ner mera snö...Det blir nog inget 4x idag,om man inte får åka på skidor då.Hade tänkt att åka upp till Gesunda för att kolla läget i eftermiddag,men nu vet jag inte om jag kommer ifrån Vansbro ens:( Sommardäck på en i princip tom skåpbil med bakhjulsdrift...

Nytt från Gesundaberget
Snöblandat regn i södra Dalarna också, men inga två dm som tur är. Ludvika Stadslopp är idag, tur jag inte anmälde mig. :D

Surt om tävlingarna i Vansbro blir inställda! :(

Nytt från Gesundaberget
Jo jag såg det också,men idag skulle det varit fint med 25 grader varmt,sol och en hoj med minst 6" och sitta på.Nä jag måste nog kolla efter en snöskyffel om jag ska ta mej ut från parkeringen.Men först ska jag pulsa bort till tävlings sekretariatet för lite upplysningar om dagens troligtvis inställda tävling.

Nytt från Gesundaberget
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Global warming kan innebära att Golfströmmen
> slutar föra hit varmhet, då blir det kallare på
> vinterhalvåren i vårt land.

Till och med värmen har en baktanke! Wahhhh!!!

Nytt från Gesundaberget
Vårt internationella team av bikeparkbyggare tyckte detta var så exotiskt att de tog fram ett gäng snowracers och provkörde Xcelerator i snöslasket, bilder från spektaklet kommer förhoppningsvis senare.

Gesundaberget

Nytt från Gesundaberget
Ser inte så lovande ut inför helgen.
image.cgi.jpg ht=480

Nytt från Gesundaberget
Japp! o igår!

Faktiskt bättre än väntat..
Lite blött på några ställen, men inte så farligt.
(lite lera hör väl till?).

Verkar torka rätt snabbt, bra mycket torrare idag än igår.

Nytt från Gesundaberget
Riktigt skön dag i Gesunda idag!

Nya freeridebanan är ett mästerverk. Såg en kille i röd foxtröja (I think) som var där och fotade idag. Vem var du och var är bilderna? :P

Nytt från Gesundaberget
Det var en grym helg i Gesunda!!

I röd tröja var det nog Bo du såg (auktoriserad Rackelfilmare). Mattias hade vit Fox tröja på sig och var också där o fotade igår.

Blev dock 'lite' besviken att öppettiderna för liften har ändrats från 9-18 till 10-17 :( Då blir det lite som i Åre att "oj-klockan-är-ett-dags-för-lunch-men-ta-en-Maxburgare-i-handen-så-åker-vi-upp-så-vi-hinner-åka-mer-till-klockan-blir-16"... Det har ju varit så skönt med Gesunda att man haft så lång tid på sig att åka för ofta är man ju bara där över helgen och vill få ut så mycket som möjligt av två dagar. Hoppas på att tiderna återställs snart...

Nytt från Gesundaberget
Roxy skrev:
> Hoppas på att tiderna återställs snart...

Jag som jobbar intill anläggningen får ju info löpande ang detta.
Personalen i Gesunda vill gärna ha öppet så länge som möjligt, men nuvarande ägare/chef verkar inte så intresserad tyvärr..

Jag föreslår att ni framför era önskemål till Gesunda!!
Gör det inte bara genom att säga till i liften eller i rec, utan maila så det kommer fram till beslutsfattarna!

info@gesundaberget.se

I övrigt så blir det ju grymt på berget i år.. :)

Nytt från Gesundaberget
Bättre att öppna 11 då o stänga 6.

Jävlar va fort det går att köra i nya excelarator när man börjat lära sig hoppen och kurvorna. Nån som har kört på med hastighetsmätare än, går säkert snitta riktigt hög fart?

Nytt från Gesundaberget
Ove-Rall skrev:
> Bättre att öppna 11 då o stänga 6.
>

Det gör ju inte saken så mkt roligare alls. Min önskan är ju att de ska gå tillbaka till antalet öppna timmar, eller om man måste dra ner något så kanske 10-18.

Nytt från Gesundaberget
Det är ju helt klart skönt att slippa 'stressa' för att man vill hinna med så många åk som möjligt med längre öppettider hinner man smälta maten och bränna lite mer pengar på fika mellan åken. ;)

Nytt från Gesundaberget
Stod fortfarande 9-18 på ett anslag på lifthuset men det var inte många som åkte igår vid 17, tror vi var tre som gjorde "sista åket" men fem till som hade åkt en kort stund innan.

Nytt från Gesundaberget
the_TnT skrev:
> Stod fortfarande 9-18 på ett anslag på lifthuset
> men det var inte många som åkte igår vid 17,
> tror vi var tre som gjorde "sista åket" men fem
> till som hade åkt en kort stund innan.

På söndagen kan man ju tänka sig att många drar lite tidigare än dom stänger för att komma hem till Stockholm i tid.

Gesunda har verkligen jobbat otroligt bra med cykligen fy fan va det är imponerande! Här skulle man kunna skriva hur mycket beröm som helst, men alla vet nog hur bra det är, däremot...

Gillade inte att dom stängt köket i "vandrarhemmet" eller vad de nu är. Det är ju varken hotell eller vandrarhem nu, lite märkligt.

Sen är ju köket på värdshuset inte så kul. Frukosten för 65:- tycker jag borde kunna vara i par med ett sämre hotell, men det var den verkligen inte.

Dagens lunch (85:- för fiskgrytan, 95:- pasta bolognese) var samma både lördag och söndag och var verkligen supertrist.

Öppetiderna var snålt tilltagna också, istället för att liften gick 9-18 som utlovat hade det ändrats utan meddelande till 10-17. Värdshuset passade även på att stänga kl 18 så man absolut inte skulle hinna käka där.

Ris och ros från mig.

Nytt från Gesundaberget
Ännu längre öppettider, många fler spår och billigare liftkort tycker jag skulle vara en bra idé.
Men jag kan faktiskt förstå om de vill korta ner dagen lite, personal är ju en hyfsat stor kostnad och det är ju inte så att det brukar stå 300 pers och vänta på liften kl 9 på morgonen.

Nytt från Gesundaberget
Taget från www.gesundaberget.se...
Linbanan är öppen lördag-söndag kl 10-17. Vi har även linbanan öppen fredagen den 6 juni. From den 19 juni har vi öppet måndag-söndag kl 9-18.

Korttyp Vuxen Ungdom 5-13 år
Tur och retur 55 45
1 dag 230 165
2 dagar 450 320
3 dagar 590 450
Säsongskort 1.350 1.050

Nytt från Gesundaberget
ParkaPre skrev:
>
> Korttyp Vuxen Ungdom 5-13 år
> Tur och retur 55 45
> 1 dag 230 165
> 2 dagar 450 320
> 3 dagar 590 450
> Säsongskort 1.350 1.050

Har dom höjt priserna nyligen eller?
Så här står det på mayhemfestival.com:
gesundapriser.png ht=223

Nytt från Gesundaberget
the_TnT skrev:
> Jag betalade 185,- för dagkortet i söndags.

Hmm... förvirrande det här...
Är det vintersäsongens priser som står på gesundabergets sida kanske?

Nytt från Gesundaberget
Jag drar iväg ett mail till berget och ber dem svara i tråden. Boe:s ris var både konkreta och befogade verkade det som. På det vill jag ha kommentarer/svar och så rätt priser och öppettider/lifttider såklart. Känns som basic.

Men nu jävlar länktar jag för det skall rullas hårt på midsommar! och kök finns i stugan så jag är inte orolig för den delen.

Men jag skulle vilja veta om det finns ett midsommarupplägg...

Nytt från Gesundaberget
Verkar som att Gesunda har blivit lite giriga, i helgen kostade ett 2 dagars liftkort 330 kr och nu har man ändrat priserna helt plötsligt när Gesunda har blivit populärt!

Såg nu följande:

Liftkortspriser Gesunda

1 dag 230
2 dagar 450
3 dagar 590

Jämfört med liftkortspriser Åre:

1 DAG 210
2 DAGAR 420
3 DAGAR 600

Det kan jämföras med att Gesunda har 1 sittlift och Åre har 4 st sittliftar.

Tillbaka
Topp