Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
storfiskarn sa:Blev en riktigt läcker cykel.
Bra däckval oxå, jag har kört med table top i ett par år nu som allrounddäck o är jävligt nöjd med dom.
Karlea sa:Får slänga in en bild på min racer, det kanske är dags för en översyn....
Barometer sa:Grymt snygg hoj och grattis till ett väl genomfört bygge!
På bilden lite längre upp i tråden; vad är det för vägghängare du har i garaget?
Carl Edfeldt sa:Hur fasen summerar man detta nu då?
Jäkligt roligt bygge. Fick många kommentarer på byn idag av åkare av min årgång. Odelat positiva sådana.
Grym hoj att cykla till Vallen, affären eller bara cruisa runt med. Stel, stabil och rätt kvick. Svänger väl lite för fort med sitt 560mm styre.... meeen man kommer in i det. Singelklinga fram var festligt. Behöver inte fler för ändamålet.
Nu får det räcka på ett tag.., fast man skulle ju kanske byggt en med dämpargaffel och ringle grejor och ha i skogen. En svart med vit text osv osv.
Det kommer säkert nya idéer framöver som alltid.
Ha en fin höst allihop som följt tråden.
//C
Vippen sa:Snyggt bygge! Den där färgkombon är ju den bästa! Jag sitter och klurar på om jag skall komma loss med att fiffa till min Valley Runner Carbon. Tyvärr har gaffeln försvunnit i någon flytt...
borstar_micke sa:Grymt snygg! Älskar den blå färgen!
[QUOTE = "Carl Edfeldt, post: 3581294, member: 42401"]
Just -87 may not be my sticking point.
But "runner" something is likely.
On / off road runner
Sports runner
High runner
Path runner
Cross runner
Valley runner
Trail runner
Terra runner
Sky runner
The above models are quite common
Around 88-94
In the USA, model year -93 was renamed almost all models to Elevation and went from 200 up to 12000 depending on the model.
The 1993 model range includes everything from steel, aluminum, carbon fiber and a titanium model. Unfortunately
Not many of them came here. I have an Elevation 2000 in close mint, you have to be happy with that;)
[/ QUOTE]
I bought a Miyata HighRunner in 1992 at Bjorns Cyckel in Nykoping. I still ride it today with a few updates
Like New? full steel frame, rare![QUOTE = "Carl Edfeldt, post: 3882019, member: 42401"]
Post a pic of it!?
[/ QUOTE]
Visa bilaga 466704Visa bilaga 466705Visa bilaga 466706
Like New? full steel frame, rare!
No worrys! My english sucks so i guess its even?Please excuse my use of English, I have Google translating Swedish to English for me. Even after 4 years my Swedish isn't very good, but that was over 25 years ago now.
Triple butted steel frame and Shimano Biopace eccentric chainwheel very smooth pedalling action.
No worrys! My english sucks so i guess its even?
I think a Guy in the thread ”visa din miyata” had the exact frame painted as a Ridge Runner, and stock!
Thats rare! Ridge Runner is normaly based on the on/off road runner steel frame with small mods.
cykelwebben.se
Härligt att kunna ge er lite inspiration ? vill ni grotta ner er ytterligare så kan ni även läsa denna tråd ? https://happyride.se/forum/threads/byggtrad-miyata-mtb.3680752/Så himla kul att läsa om förvandlingen av en high runner till en road runner och dina känslor kring cykeln och all historik kring den.
Inte så konstigt då att den var lite mytisk och väckte känslor även för mig. Måste vara cykeln med stort D!
Blev inte sämre av att jag hittade den här artikeln:
![]()
#TBT - Drömcykelnostalgi | Cykelwebbenpodden
Idag drömmer vi oss tillbaka till ett pojkrum i början av 90-talet och en sönderbläddrad cykelkatalog där en sida studerades i extra detalj. Om och om igen. Dagens #TBT är signerad Daniel Rytz som berättar om sin allra första drömcykel. Jag minns inte exakt, men det bör ha varit när jag fyllde...cykelwebben.se
Snackade med kompisen igår och hans bror hade fortfarande kvar den, i perfekt skick, i stort sett helt oanvänd ?
Tack, Du gjorde min helg! (Och kompisens)
?