Nytt timrekord: 24.251 km

Greup

Ny medlem
Jo att inte cykla längre än 10 mil per pass kanske man kan tänka sej när man fyller 95.

35 års nötande på cykeln efter man pensionerat sej. ......

Öijer

Aktiv medlem
Att gå i pension vid 75 är plötsligt inte lika orimligt? Då har man ju fortfarande 25 år på sig att komma iform för att ta nytt timrekord.

Graj

Aktiv medlem
75, han gick ju tydligen i pension vid 89...

Om han nu aldrig gick över 110 i puls så måste han vara en väldigt vältränad 100 åring.

crallan

Medlem
Jag blir så djupt lycklig långt i i själen av att läsa sånt här! Blev lika glad när jag till min förtjusning upptäckte att man kunde anmäla sig i klassen D95 dvs damer äldre än 95 år på en orienteringstävling i hemtrakten :).
Det är helt enkelt bara att bita ihop och bli så bra som man hoppas, många år kvar!

Senast ändrad:

cerro

Aktiv medlem
Hasse#7 skrev:
-------------------------------------------------------
> Fantastiskt! Hög mysfaktor på den läsningen.

+1. Nu kändes det inte lika häftigt när en gubbe på över 80 år i USA köpte en ny Cannondale Synapse nyligen.

“I haven’t cycled on a track for 80 years,”
Jag förstår att han kände sig lite rostig och behövde fyra träningspass för att vänja sig vid cykeln och velodromen ;).
Hjälte!

lindbacks

Ny medlem
Valhalla_ skrev:
-------------------------------------------------------
> Men med tanke på åldern så är han ju inte så
> långt ifrån maxpulsen, dvs 220-åldern.

Enligt Polar. Maxpuls = 220 - ålder, så.... :-)

lundatok

Aktiv medlem
Fan va grymt, ännu ett bevis för att man kan motionera så länge man kommer ur sängen. Fick ett liknande bevis när jag var och åkte skidor med UCPA.

Det var en hel grupp med pensionärer som var runt 70-strecket som körde offpist. När man ser ett gäng pensionärer dundra utför berget på fullrocker-bananer så vet man att det aldrig är för sent...

gabbeon

Aktiv medlem
Men varför blir alla till sig i brallan av det här? Gubben har haft över 80 år på sig att träna och kommer inte mer än 24 km på timmen? Jag gjorde över 40 med två års träning...

Janos

Aktiv medlem
Jag som var lite nojjig över att snart fylla 40 ;)

Om det tävlingen finns kvar ska jag köra Moab 24 när jag pensionerat mig :)

gabbeon

Aktiv medlem
Still alive and kickin', nu i 105+ klassen. http://www.cyclingnews.com/news/105-year-old-frenchman-sets-new-hour-record-gallery/

gettyimages_630952766_670.jpg

1888

Aktiv medlem
Det är aldrig för sent att börja,
men det är alltid för tidigt att sluta.

Det senare bevisar vår vän rätt tydligt här.

Riktigt härligt

BJS

Aktiv medlem

Evileas

Medlem
Fantastiskt!
Ja, jag har iaf 58 år kvar till +100 försöket.. Finns nog några här som är något närmre..
Gillar när han säger "I'm now waiting for a rival."
Kan bli lång väntan..

AAverdal

Aktiv medlem
lundatok sa:
Fan va grymt, ännu ett bevis för att man kan motionera så länge man kommer ur sängen. Fick ett liknande bevis när jag var och åkte skidor med UCPA.

Det var en hel grupp med pensionärer som var runt 70-strecket som körde offpist. När man ser ett gäng pensionärer dundra utför berget på fullrocker-bananer så vet man att det aldrig är för sent...

Min chefs farsa, 72 år. Är ett gäng gubbar som åker offpist med hyrd guide i franska alperna en vecka per år.
Förra året kom han hem och var lyrisk över lärkskogarna i Serre.

Det finns ett liv efter småbarnsåren!

Topp