Oakley Radar Ev Advancer

henrikbr

Ny medlem
Oakley Radar Ev Advancer
Någon som har erfarenheter av Advancer bågen, som har flyttbar näsbrygga?

Funderar på den, då jag har problem med imma ofta, när jag cyklar långsamt i skogen. Och svettas dessutom kopiöst mycket 😅

zirxo

Medlem
Oakley Radar Ev Advancer
Jag har ett par såna. Hela funktionen fungerar ungefär på samma sätt som att bara dra ner glasögonen längre ner på näsan. Alltså inget revelotionerande.

zur_mitte

Medlem
Oakley Radar Ev Advancer
Min son har också ett par. Förhörde honom om dem under middagen och han tycker att de är fantastiska. Kanske inget revolutionerande men han menar att den imma som uppstår när man stannar försvinner så gott som omgående när man drar ner ”spaken”. Funkar perfekt när de kör intervaller med ståvila emellan eftersom det är lätt att fälla upp glasögonen när man stannar och fälla ner dem igen när man fått upp farten.

henrikbr

Ny medlem
Oakley Radar Ev Advancer
Min son har också ett par. Förhörde honom om dem under middagen och han tycker att de är fantastiska. Kanske inget revolutionerande men han menar att den imma som uppstår när man stannar försvinner så gott som omgående när man drar ner ”spaken”. Funkar perfekt när de kör intervaller med ståvila emellan eftersom det är lätt att fälla upp glasögonen när man stannar och fälla ner dem igen när man fått upp farten.
Tack för info. Trodde inte det var lätt att ändra läge, så det var ju en bonus. Blir beställning nu, troligtvis med Prizm Trail, då de verkar vara mest lämpade för skuggig skogskörning

Topp