Och där var cykelkraft på väg i konkurs..

..."mer information under kvällen"

Intressant att man lovar ngt man inte kan hålla. Även här.

Varför ens formulera sig så? Det hade ju räckt med ..." mer information följer"

CK i ett nötskal?

Spännande.. skickade betalda varor i retur i tisdags. Pengarna lär jag ej få tillbaks, får hoppas på att varorna hittar tillbaka till mig istället!

Ny info:

8128D7FE-DE5D-4968-B996-27A881FC4376.png

Blir intressant att se nu hur Klarnas köparskydd funkar. Lade ett case igår kväll. Gäller iofs bara ett par hundralappar, men blir ett bra case att testa systemen med. Nekar dem ska jag testa kreditkortsutgivaren enl konsumentkreditlagens 29e paragraf. Ytterligare en fördel med kreditkort över betalkort, direktbetalning, etc.

om konkursförvaltaren förstår marknaden startas snart snart cyclecomponents upp igen.

som det en gång var.

Skulle in och handla på Cykelkraft.se och såg att de gått i konkurs.Ren tur att jag inte skickade min order häromdagen när jag tänkte göra det.Hur har ni drabbats av detta?

Bilagor

• ck.png
    ck.png
    20.8 KB · Besök: 127
Andreas Simonsson sa:
Skulle in och handla på Cykelkraft.se och såg att de gått i konkurs.Ren tur att jag inte skickade min order häromdagen när jag tänkte göra det.Hur har ni drabbats av detta?
Dom är på utbildning för att kunna börja sälja Kona-cyklar. ?

Örjan Lax sa:
Andreas Simonsson sa:
Dom är på utbildning för att kunna börja sälja Kona-cyklar. ?

Ja, det lär krävas en låång utbilldning för att lyckas med det ;)

Suck precis (tisdags) konverterat 50000 coop poäng till 500 spänn värdecheck. Räknas den som ogiltig nu, står bara att presentkort blir det.

Jsndvll sa:
Spännande.. skickade betalda varor i retur i tisdags. Pengarna lär jag ej få tillbaks, får hoppas på att varorna hittar tillbaka till mig istället!

Nej, räkna inte med det. De blir troligtvis en del av konkursboet, tyvärr.

frid!

Jsndvll sa:
Q: Hur skickar jag tillbaka varan?
A: Kontakta konkursboet via cykelkraft@cirio.se, med namn, kvitto eller order som utvisar när köpet gjordes, orsak till returen och kontouppgifter för utbetalning. Konkursförvaltaren ser över din förfrågan och återkommer.

Kanske kan vara en början till en lösning?

NickPick sa:
Mycket att ta in... Sen när blev IBIS och Yeti boutique...? Reahojar är ju mer uppfattningen jag har fått de senaste åren.
Tråkigt för de 120 anställda såklart. Hoppas någon köper upp och börjar på noll, eller hur det nu brukar fungera...

Bra sortiment på hemsidan, sen att allt inte fanns...

Eh, Ibis och Yeti har väl varit Boutique sedan alltid ungefär?

Nu vill jag förresten ta tillfället i akt och påpeka den korrekta profetia som jag skrev i trådens titel. Eftersom det var några som då påpekade att det bara var en rekonstruktion och förmodligen skulle ordna sig.

Rattnalle sa:
Nu vill jag förresten ta tillfället i akt och påpeka den korrekta profetia som jag skrev i trådens titel. Eftersom det var några som då påpekade att det bara var en rekonstruktion och förmodligen skulle ordna sig.

Jo men du hade ju 50% chans att ha rätt: antingen skulle de gå i konkurs eller så skulle de inte gå i konkurs...

;-)

Oskar sa:
Rattnalle sa:

Jo men du hade ju 50% chans att ha rätt: antingen skulle de gå i konkurs eller så skulle de inte gå i konkurs...

;-)
Det beror ju på hur du räknar, men visst ;-)

Oskar sa:
Rattnalle sa:

;-)

Hittade bara data från 2010 men då slutade 66% av alla rekonstruktioner med konkurs =D

Luzen sa:
När man läser boksluten så ser man ett klassiskt exempel på ett företag som vill växa men inte har en plan (läs kapital) för hur det skall gå till.

Per 171231 finns långa skulder på nästan 8 mkr, dessa och en del till hade man behövt för att klara fortsätta på dåvarande nivå.

Citerar mig själv från början av tråden.
De har inte haft kapital för att växa, och man kom på det försent och då ville ingen va med.

Dom hade väl ofta lite för låga priser? Konkurrenten Cykloteket överlever väl just tack vare att dom har ganska höga priser, med EU-ögon sett på det hela

Luzen sa:
kais01 sa:
om konkursförvaltaren förstår marknaden startas snart snart cyclecomponents upp igen.

som det en gång var.
Det är inte riktigt konkursförvaltarens uppdrag men din tanke är god.

han ska ju försöka sälja inkråmet för att täcka förlusterna, och cyclecomponents-delen av ck är ett bra varumärke.

och om det fysiskt finns något kvar av den firman som en underavdelning av ck borde det finnas intressenter även för detta?

Nu när de investerat och leverantörerna tagit kostnaderna för webplattform och butiker är det väl bara att köpa allt billigt och börja om?

Tråkigt för de anställda att få beskedet innan jul. Har handlat en hel del där och tycker både sortiment, priser och service varit bra. Men det krävs rejält med pengar för att driva ehandel, om man dessutom satsar på fysiska butiker så ännu mer så.

Jag brukade handla på Cyclecomponents.
När jag gjorde detsamma på CK blev jag otroligt besviken.
Jag vill tro det var extremt dåligt management som sabbade företaget.

Helt ärligt var inte Cyclecomponents strålande heller. Deras lagerstatusar var mer åt fantasyhållet. Mycket fanns inte i lager utan hade åtskilliga dagars leveranstid från leverantör. Ordrar kunde bli liggande i dagar och nån vecka utan aktivitet, och utan att jag som kund fick information om varför. Men nätbutikssidan var riktigt bra! Lättnavigerad, snabb och med tydlig information. CK borde ha tagit över sidan rakt av.

Fundadores sa:
Tråkigt för de anställda att få beskedet innan jul. Har handlat en hel del där och tycker både sortiment, priser och service varit bra. Men det krävs rejält med pengar för att driva ehandel, om man dessutom satsar på fysiska butiker så ännu mer så.

Ja, säga vad man vill om lagerstatus och väntetid, men när man hade kontakt med dem på telefon var det snarare regel än inte att man fick bra information och lösningar. Handlade flera gånger och sprang bara på problem i sista beställningen med en cykel som beställdes i augusti och kom till mig i tisdags.
Tråkigt för personalen så här i juletider.

Är det någon som har koll på vilka cykelmärken som cykelkraft sålde?
Vet om Ibis, Kross, Rock Machine och eventuellt Yeti?

Tillbaka
Topp