Och där var cykelkraft på väg i konkurs..

sdx sa:
ooms sa:
sdx sa:
Så billigt är det inte jämförde på en cassett så skiljde det 3 kr till ck fördel mot bd.
Så bra, ett stickprov som underlag, då vet vi. Tack så mycket för ditt värdefulla bidrag.
Flera stickprov så varför är du sur jämför med BD så ser du vilka fantastiska priser det är.

Håller med sdx, mycket som bara är marginellt billigare än BD. Då ska man beakta att man inte har någon reklamationsrätt, vilket gör det mesta ointressant i mina ögon. Ett tips dock till de som är ute efter en EVOC cykeltransportväska, den säljs för 3000 kr vilket verkar vara mycket konkurrenskraftigt. I övrigt verkar det inte finnas särskilt mycket som är värt besväret och risken.

Bele sa:
sdx sa:
ooms sa:
sdx sa:
Så billigt är det inte jämförde på en cassett så skiljde det 3 kr till ck fördel mot bd.
Så bra, ett stickprov som underlag, då vet vi. Tack så mycket för ditt värdefulla bidrag.
Flera stickprov så varför är du sur jämför med BD så ser du vilka fantastiska priser det är.

Håller med sdx, mycket som bara är marginellt billigare än BD. Då ska man beakta att man inte har någon reklamationsrätt, vilket gör det mesta ointressant i mina ögon. Ett tips dock till de som är ute efter en EVOC cykeltransportväska, den säljs för 3000 kr vilket verkar vara mycket konkurrenskraftigt. I övrigt verkar det inte finnas särskilt mycket som är värt besväret och risken.
Det beror ju helt på vad man är ute efter. Eller har du gått igenom hela sortimentet? (din sista mening antyder det, men jag tvivlar starkt på att du gjort det).

ooms sa:
Bele sa:
sdx sa:
ooms sa:
sdx sa:

Det beror ju helt på vad man är ute efter. Eller har du gått igenom hela sortimentet? (din sista mening antyder det, men jag tvivlar starkt på att du gjort det).

Självklart har jag inte gått igenom hela sortiment, jag kollade lite allmänt och på några saker som jag var specifikt intresserad av. Det kan självklart finnas saker som är köpvärda, mitt intryck var dock att det inte verkar vara så mycket. Läs en gång till så ser du nog att det inte är ett absolut påstående. Beakta då särskilt ordet verkar...

ooms sa:
sdx sa:
ooms sa:
sdx sa:
"jämförde på en cassett" = "Flera stickprov" ???

Det är väl s.k. observationer.

Nypåmtb sa:
Crocko sa:
Någon som lyckas lägga beställning? Kraschar ju hela tiden

Jag lyckades men har inte fått bekräftelse via Mail som man brukar, bara bekräftelse från Klarna...

Jag loggade in på klarna, där står mitt köp som "avbrutet" . Dubbelkolla så du inte får upp förhoppningarna att något kommer i brevlådan de närmaste dagarna.

onordlander sa:
Nypåmtb sa:
Crocko sa:

Jag lyckades men har inte fått bekräftelse via Mail som man brukar, bara bekräftelse från Klarna...

Jag loggade in på klarna, där står mitt köp som "avbrutet" . Dubbelkolla så du inte får upp förhoppningarna att något kommer i brevlådan de närmaste dagarna.

Står fortfarande som reserverat i appen

saarela sa:
onordlander sa:
Nypåmtb sa:
Crocko sa:

Står fortfarande som reserverat i appen

Samma här, men känns trots det rejält svajigt. Fortfarande ingen bekräftelse på Mail.

Går ju knappt att kolla på grejerna ens... Ni som lyckats komma ända till en kassa med era grejer måste vara dataproffs.

Lars.E sa:
Går ju knappt att kolla på grejerna ens... Ni som lyckats komma ända till en kassa med era grejer måste vara dataproffs.

Hade redan lagt en del prylar i varukorgen så det var bara att gå direkt till kassan. Ska dock bli spännande att se om det dyker upp nåt då jag oxå bara har fått köpet bekräftat hos Klarna men inte fått nån bekräftelse från CK.

Anledningen till att cyklar är bortplockade är ju för att nu säljer dom bara ut det som finns i lager. Och det exkluderar butikernas lager, då allt som finns i butik skall säljas i butik och inte skickas.

Vi har tillexempel en Ibis Ripmo GX-specad i Large i butiken på Ringön (Hisingen, Göteborg) som ligger på typ 34 000 istället för 53 000. I butiken i Sisjön (Göteborg) Står en Ibis Ripley 4, även denna GX specad för 33 000 istället för 53 000. Bara ett urval av alla fantastiska klipp som går att göra under utförsäljningen. Men det gäller såklart att man är på rätt ställe och tid för att få köpa.

Alla priser som ligger uppe på hemsidan är cykelkrafts inköpspriser + moms, så är det inte ett så bra pris som mot konkurenterna tyder det snarare på att dom har lägre inköpspriser, eller helt enkelt inte tjänar mer på varorna.

God fortsättning!

Ja? Jag skrev upp i ett wordpad dokument vilka som jag var intresserad av och flera försvann från hemsidan.
Sen får du tro vad du vill.

Senast ändrad:
Finns ju fortfarande en del bra cyklar såklart men många försvann?

Dessutom funkar det inte att ens klicka på info om cyklarna. Blir 503 error.

Senast ändrad:
Undrar hur mycket Cykelkrafts dåliga rykte om lagersaldo berodde på att de på hemsidan listade saker som de trodde fanns hos leverantör som "i lager" men med 2-4 dagars leveranstid. Det står att det är så men inte speciellt tydligt. Alla sådana saker försvann ju från sidan inför utförsäljningen.

En av mina favoritbutiker i en helt annan branch har liknande problem, de listar saker i lager som "in stock" men saker hos leverantör som "available to order" och först saker som de kanske kan få tag i med lite tur som "out of stock" med sex månaders leveranstid. De är jättebra så länge du bara beställer som explicit är i deras lager, men de får mycket (självförvållat) skit på forum från folk som inte förstått skillnaden.

Jag skulle inte göra några jätteköp men spanat på en Brooks B17, 503 hela kvällen och nu på morgonen var den slut... Hoppas den som fick den får glädje av den!

Nu verkar hemsidan funka rätt bra. Lyckades knipa ett par däck och en bleeding edge adapter till rimliga pengar. Får se om man får prylarna bara..

Henriken sa:
Undrar hur mycket Cykelkrafts dåliga rykte om lagersaldo berodde på att de på hemsidan listade saker som de trodde fanns hos leverantör som "i lager" men med 2-4 dagars leveranstid. Det står att det är så men inte speciellt tydligt. Alla sådana saker försvann ju från sidan inför utförsäljningen.

En av mina favoritbutiker i en helt annan branch har liknande problem, de listar saker i lager som "in stock" men saker hos leverantör som "available to order" och först saker som de kanske kan få tag i med lite tur som "out of stock" med sex månaders leveranstid. De är jättebra så länge du bara beställer som explicit är i deras lager, men de får mycket (självförvållat) skit på forum från folk som inte förstått skillnaden.

Jag skulle inte göra några jätteköp men spanat på en Brooks B17, 503 hela kvällen och nu på morgonen var den slut... Hoppas den som fick den får glädje av den!
Här kan du tröstköpa en nästan ny B17:
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=103801

Nu tror jag min dropper-beställning gick igenom, till slut. Eller så har jag beställt 3 st. Får se om och vad de skickar...

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp