Officina Battaglin Milano

pewe

Aktiv medlem
Premiumtillverkaren Officina Battaglin har lanserat en intressant modell - Milano. Det kanske mest spännande är priset: 2 500 Euro för en komplett cykel med Campagnolo Ekar. Modellen finns också med Shimano GRX Di2 för 3 000 Euro och med SRAM Rival XPLR 1×13 för 3 500 Euro. Allt handbyggt i Italien. Fem storlekar och tre färger, grå, vit och guld. Kan detta vara startskottet för lägre priser även hos boutiquemärkena?

Bilagor

• officina-battaglin-steel-gravel-bike-2048x1535.webp
    officina-battaglin-steel-gravel-bike-2048x1535.webp
    105.7 KB · Besök: 36
  • battaglin-milano-white-gravel-bike-1536x1151.webp
    battaglin-milano-white-gravel-bike-1536x1151.webp
    71.3 KB · Besök: 35
Premiumtillverkaren Officina Battaglin har lanserat en intressant modell - Milano. Det kanske mest spännande är priset: 2 500 Euro för en komplett cykel med Campagnolo Ekar. Modellen finns också med Shimano GRX Di2 för 3 000 Euro och med SRAM Rival XPLR 1×13 för 3 500 Euro. Allt handbyggt i Italien. Fem storlekar och tre färger, grå, vit och guld. Kan detta vara startskottet för lägre priser även hos boutiquemärkena?
Och här är länken
Milano | Officina Battaglin https://share.google/qJVavQp68JVK3xxKR

Var lite sugen på den, sen dök det upp lite viktuppgifter och då avtog intresset. Är heller inte intresserad av en Ekar grupp och hade önskat mer däckutrymme.

Men kul projekt och förhoppningsvis följer fler efter.

Var lite sugen på den, sen dök det upp lite viktuppgifter och då avtog intresset. Är heller inte intresserad av en Ekar grupp och hade önskat mer däckutrymme.

Men kul projekt och förhoppningsvis följer fler efter.
Den tar 50 mm enligt uppgift och ramen väger 1 900 gram. Inte så pjåkigt. Och finns med GRX Di2 och Rival XPLR också. Men då blir det lite dyrare såklart.

Blir onekligen lite sugen. Hade kunnat tänka mig en med både Ekar eller GRX, men hade frågat efter några roligare hjulalternativ isf.

Den tar 50 mm enligt uppgift och ramen väger 1 900 gram. Inte så pjåkigt. Och finns med GRX Di2 och Rival XPLR också. Men då blir det lite dyrare såklart.

För mig är 50 mm för lite (har redan det på nuvarande hoj).
Sen om 1900g stämmer är det ju bra, jag hade ett dunkelt minne av dryga halvkilot mer. Minns inte om det var ren spekulation baserat kring rören som använts / respektive var jag läste det. Så ta det med en nypa salt.
Tror som sagt det är ett bra köp oavsett och mycket för pengarna.

Tillbaka
Topp