Offset /reach extender styrlager EC44?

Westman

Aktiv medlem
Okej, så fick just dåliga nyheter från Stanton, pga överfull orderbok pausar de sitt customgeo-program.

Blivit kär i min sambos Sherpa (byggtråd https://happyride.se/forum/threads/byggtrad-stanton-sherpa-ng-stigraket-downcountry.3679895/). Vill ha lite längre reach men helst utan att få längre styrrör. Nu blir det svårt..

Tänkte på offset styrlager, works components och superstar gör för 44mm men ihop med 56mm undre. Chris King verkar inte sälja sina Buzzworks.

Nån som vet någon som gör ett med EC44 övre och undre för rakt 44mm styrrör?

Alt någon som vet en liten maskinfirma som gör custom? Ex som http://dapilten.com/en/bike-parts/21-angeled-headsets.html

kogoyo

Medlem
Jag köpte ec44-ec44 från superstar. Du kanske inte har sökt ordentligt 🤔? Men du får ju kortare reach me offset, om du använder den t flackare Gaffelvinkel. För längre reach ska du väl ha en längre styrstam?

Westman

Aktiv medlem
Jag köpte ec44-ec44 från superstar. Du kanske inte har sökt ordentligt 🤔? Men du får ju kortare reach me offset, om du använder den t flackare Gaffelvinkel. För längre reach ska du väl ha en längre styrstam?
Du menar nog angleset? Dom kortar reach ja. Jag vill ha ett reach extender dvs hålet är borrat förskjutet från centrum och hamnar längre fram. Jag har som jag skrev sökt ganska mycket och kollat även superstar, de har inte EC44/EC44:

Astraboy

Aktiv medlem
Har jag förstått det rätt? Det du vill är att skjuta hela styrröret längre fram, istället för att bara byta styrstam och skjuta endast styret längre fram? För att påverka hela cykelns geo istället för bara din tyngdpunkt över cykeln?

Westman

Aktiv medlem
Har jag förstått det rätt? Det du vill är att skjuta hela styrröret längre fram, istället för att bara byta styrstam och skjuta endast styret längre fram? För att påverka hela cykelns geo istället för bara din tyngdpunkt över cykeln?
Ja, rätt. Dvs ett styrlager med hålet borrat ocentrerat, fast inte i vinkel som på ett angleset.

Superstar, Works components och Chris King gör såna, men ingen verkar ha en undre 44mm kopp. Inser att jag troligen behöver en gaffel med rakt 1 1/8 för att få det att funka, så det är mer en workaround jag funderar på än ett givet bra val. Men 5-7mm mer reach skulle ge mig en bättre geometri totalt sett och inte behöva kompromissa med längre stam än jag vill ha.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer