Kan du inte reklamera tycker jag att du ska köpa nya kulor. Sprängskisserna på Shimanos hemsida innehåller information om reservdelsnummer på kulorna, och där står också hur många kulor det ska vara. Byt innan lagerbanan förstörs. En uppsättning kulor är billigt, runt hundralappen, och kan beställas från vilken cykelhandlare som helst som handlar från Hallmans (alla, mao).
Justera nav är relativt enkelt och något man lär sig. Park tool har en enkel och bra beskrivning, Barnett har en komplicerad och suverän beskrivning. Använd som tidigare sagts inte CO:s konnycklar för de fungerar inte på Deorenav. Park tools nycklar är bra och ganska prisvärda. Ett tips är att använda magnet eller magnetskruvmejsel när man plockar ur kulorna för att undvika att de far ut på golvet. Praktiskt även när man plockar i kulorna. Ingen kan nog egentligen svara på vad man "ska" ha för fett, så använd vad du vill. CO har Pressol chassifett 400 gr för 30 spänn, jag använder det till det mesta och det fungerar. Jag tror att det finns en tråd om fett på Läsvärt-sidan.
Ang postmount: feffemannens förklaring är mitt i prick