Oljud i Sram Force Etap

Towa

Medlem
Oljud i Sram Force Etap
Jag har en Specialized Venge Pro med Sram Force Etap som för väldigt mycket oväsen, finns det några fler som har samma problem?

/T

Oljud i Sram Force Etap
Jag har samma problem. Det är kassetten, SRAM säljer gummiband att klämma in mellan dreven för att få den lite tystare. Kroem har rätta svaret på lösning.

Oljud i Sram Force Etap
Bristande läsförmåga på min sidan? Missade Force och tänkte bara eTap, även gamla 11-delade kan rassla en del nämligen.

;)
Honest mistake! ;) Jag blev lite upphetsad där ett tag...

Men, lösningen är Red-kassett och Red-kedja. Lättare, bättre, etc, etc.

Eller - gummiband mellan kuggarna, finns en del på nätet om det.

Oljud i Sram Force Etap
Jag har velat fram och tillbaka om jag ska köra Red eller den nya Force wide, men med massa oväsen så känns det inte så kul med Force.

Oljud i Sram Force Etap
Tack för svaren, och oljudet är som när en kedja tar i ett gammaldags kedjeskydd, tråkigt bara att Sram inte hjälper till med i mitt tycke ganska stora problem ett oljud som man själv skall bekosta på relativt dyr cykel. Och gummibanden hjälper inte mycket.

/T

Oljud i Sram Force Etap
Vet inte om jag märker någon större skillnad ljudmässigt mellan Red och Force faktiskt. Men ja hela AXS-drivlinan låter klart mer än Dura-Ace Di2 9070 jag hade på min förra hoj…

Oljud i Sram Force Etap
Har äntligen fått tummen ur och monterat Red/Force-kombon på crossen.
Hade nog tur för jag tycker den är tystare än min vanliga etap, här iofs bara cyklat tog 500m för att kolla reglagen och våga montera styrlindan.

M

Oljud i Sram Force Etap
Vet inte om jag märker någon större skillnad ljudmässigt mellan Red och Force faktiskt. Men ja hela AXS-drivlinan låter klart mer än Dura-Ace Di2 9070 jag hade på min förra hoj…

Stor skillnad på kassetterna. Mellan Red AXS och D-A Di2 9100 är Red tystare. Men håller med om att 9070 är tystare.

Tillbaka
Topp