Manurhin2
Aktiv medlem
Olycka på Färingsö idag
Varför är stigningar den bäste cyklistens bäste vän? Fattar fortfarande inte.
Eller ska det stå: stigningar är klättrarens bäste vän?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför är stigningar den bäste cyklistens bäste vän? Fattar fortfarande inte.
Jag vill mena att bergsstigning är riktig cykling.Varför är stigningar den bäste cyklistens bäste vän? Fattar fortfarande inte.
Eller ska det stå: stigningar är klättrarens bäste vän?
Jag instämmer, men det är även annan cykling.Jag vill mena att bergsstigning är riktig cykling.
Motbjudande.Jag instämmer, men det är även annan cykling.
Det är sällan en klättrare har en chans dock mot en mer allround cyklist i verkliga livet utanför 3-veckorsloppen. På platta lopp är spurtarna bästa cyklister givet förutsättningarna och på VM är det Sagan?
Fast det blir ju lika mycket en bantningstävling som cykeltävling. Motbjudande. :DJag vill mena att bergsstigning är riktig cykling.
Prestera du samma watt på lägre vikt och prata sen. Jag ser ofta människor säga exakt det du säger. Inom styrkelyftning har de fattat det här men inom cykelvärlden är okunskapen rätt stor, eller så är det helt enkelt lätt att kunna säga sådär för en med lite för mycket vikt. Inom styrkelyftning borde extra vikt bestraffa sig ännu hårdare för då måste du lyfta på fläsket, ta bara knäböj, men ändå är det uppenbarligen värt att fetta på sig inom styrkelyftning.Fast det blir ju lika mycket en bantningstävling som cykeltävling. Motbjudande. :D
Fridens liljorPrestera du samma watt på lägre vikt och prata sen. Jag ser ofta människor säga exakt det du säger. Inom styrkelyftning har de fattat det här men inom cykelvärlden är okunskapen rätt stor, eller så är det helt enkelt lätt att kunna säga sådär för en med lite för mycket vikt. Inom styrkelyftning borde extra vikt bestraffa sig ännu hårdare för då måste du lyfta på fläsket, ta bara knäböj, men ändå är det uppenbarligen värt att fetta på sig inom styrkelyftning.
Jag förnekar inte att teknik också är viktigt jag bara tycker att det känns fel att utnämna någon till mästare för att den klarade av att utnyttja sina konkurrenter så mycket som möjligt för att sedan få en spatial snilleblixt de sista metrarna. Men om du rullar fram till startlinjen med extra vikt och ändå dominerar så kommer jag respektera det. Det var väl det Armstrong gjorde när han pyste förbi Pantani? Kan nästan ingenting om Mercx men han lär ha dominerat lika mycket på sin tid, honom kan ni som inte vill använda TW ta som exempel för när han körde var det mer tillåtet.
Sagan kan jag inte uttala mig om, han dominerar väl rent wattmässigt (på plant underlag).
Jämför med arbete på väg eller byggnadsarbete. Man gör riskbedömningar och vidtar nödvändiga åtgärder.
Vad gäller för en arrangör vid tävlingar på väg? Finns det inget som reglerar det?
Du kan se proffscykling som motsvarigheten till byggnadsarbete (ett arbete), då får du se cykling som ett jäkligt riskfyllt arbete men fortfarande en hållbar jämförelse. Jämföra amatörtävlingar med reglerat arbete lär du dock inte kunna göra... Vara proffscyklist är trots allt ett av de mest farliga sysslorna du kan ägna dig åt, riktiga proffs då. Amatörtävlingar är någon slags dödslängtan. Nu kommer såklart gemene amatörtävlare säga emot men ha då i åtanke att det är de som fyller upp dessa kollektiva hyllningsstunder av döden.Jämför med arbete på väg eller byggnadsarbete. Man gör riskbedömningar och vidtar nödvändiga åtgärder.
Vad gäller för en arrangör vid tävlingar på väg? Finns det inget som reglerar det?
Kan det verkligen stämma? Du får jättegärna länka till någon information så jag får läsa.Vara proffscyklist är trots allt ett av de mest farliga sysslorna du kan ägna dig åt, riktiga proffs då.
Inte topp femton vad det verkar, men jag ska se om jag hittar någon längre lista.Kan det verkligen stämma? Du får jättegärna länka till någon information så jag får läsa.
Det kan du säkert, skitkällor finns det gott om. Bullrunning lol.Inte topp femton vad det verkar, men jag ska se om jag hittar någon längre lista.
![]()
The Most Dangerous Sport Isn't What You Think
All sports have an element of danger to them. Some are even deadly. But which is the most dangerous sport of all?www.sportscasting.com
Har du några bättre källor då?Det kan du säkert, skitkällor finns det gott om. Bullrunning lol
Har du några bättre källor då?
Jag har presenterat siffror på cykling i stort och detta är en bra källa. https://www.channelnewsasia.com/news/commentary/cycling-dangerous-risky-sport-injury-10577376Har du några bättre källor då?
Får tyvärr inte din Thompsonkälla att fungera. Har du lust att skicka länken så jag får läsa på lite tack.Det kan du säkert, skitkällor finns det gott om. Bullrunning lol.
"Bicycle riding sends more people to the ER than any other sport or activity, 2.3 times more than ATV riding [source: NEISS]. ... But there's one more factor that makes cycling more dangerous than any other sport: other vehicles. Those who cycle off-road have 40 percent less chance of getting injured [source: Thompson]."
Ni sitter här och käbblar bara för att ni är kränkta och det är tramsigt. Förneka ni detta men det blir bara löjligt. Alla med lite vett förstår att proffscykling är extremt. Det går väl att rättfärdiga om det ger lön men att köra amatörtävlingar är faktiskt rent av galet, risk vs reward är helt off.
Bullfighting är farligt.Under ett avsnitt av QI på BBC tog de upp mortalitetsbegreppet micromort vilket jag var tvungen att google fram nu när vi pratar om hur farligt olika aktiviteter är. En micromort är alltså en miljondels chans att dö.
Enligt Wikipedia och deras källor ökar risken att dö av en olycka medans man färdas på cykel med en micromort för varje 16 km / 32 km (två olika källor). Om man promenerar ökar risken att dö med en micromort för varje 27 km.
Länk till Wikipedia-artikeln: https://en.wikipedia.org/wiki/Micromort
först pratar du om att Professionell cykling ska vara ett av de farligaste yrkena och sedan länkar du till en källa om att många som cyklar hamnar på ER "While using a bicycle". Ska vi kanske jämföra den siffran med antalet resor eller kanske antalet bilolyckor.Bullfighting är farligt.
Edit: För människor som har ett uns av intellektuell hederlighet kan jag rekommendera denna artikel, ni kan ju annars strunta i att läsa den och bara gissa eller ja anta? Men klart det ska finnas en artikel: https://www.outsideonline.com/2423719/why-cant-politicians-ride-bikes Artikeln talar om för er hur man gör cykling mindre Farligt. Påstår såklart inte att det finns något farligt i cykling som sådant, swish swish nerför i 100km/h på en 1kg kolfiberram med maxpuls, inga faror här inte, detta är tryyggt. Sätta sig ner på ramen sedan för att vinna en tiondels sekund, inte heller detta särdeles farligt! Farligt blir det först när man inte vet vad man gör! Jag har superkontroll swoop swoop boom över allt jag gör, som en ninja svävar jag in i evigheten. Ofarligt!
Att proffs gör det kan jag förstå. Att amatörer gör det kan jag också förstå.
Men när man låter sina känslor tala och man inte är ärlig med sig själv och andra då skäller jag emot, som en kamphund, VOFF!
Nä jag tycker tom jag själv trollat bättre. Fast det var ju ett tag sen sist. Back in the days.Troll utan koll blir sällan roligt.
Jag har kört några år med Jönköping CK och diverse klungor där och nu i alla möjliga klungor i Göteborg senaste två åren. Ingen krasch att rapportera än så länge.Cykling i grupp är ett vitt begrepp. Min lille Rasmus körde träning med självaste Hofvet för några år sen. Jösses vad med vurpor och olyckor han rapporterade. Är det så det går till i etablerade klubbar? Jag blev mörkrädd.
Hofvet är väl allmänt kända som ”Röda faran” bland de som regelbundet cyklar motionslopp.Jag har kört några år med Jönköping CK och diverse klungor där och nu i alla möjliga klungor i Göteborg senaste två åren. Ingen krasch att rapportera än så länge.
Men är inte Hofvet lite kända för att (dels vara jättestora och ta upp alla cyklister oavsett nivå) och dels visa tecken för minsta lilla brunnslock och därmed öka risken för omkullåkning? (det är i alla fall min uppfattning efter av det jag sett från Vätternrundan och snappat upp i diverse olika sammanhang. Kan vara skev och väldigt generaliserande dock.. ;) )
Jag har kört några år med Jönköping CK och diverse klungor där och nu i alla möjliga klungor i Göteborg senaste två åren. Ingen krasch att rapportera än så länge.
Men är inte Hofvet lite kända för att (dels vara jättestora och ta upp alla cyklister oavsett nivå) och dels visa tecken för minsta lilla brunnslock och därmed öka risken för omkullåkning? (det är i alla fall min uppfattning efter av det jag sett från Vätternrundan och snappat upp i diverse olika sammanhang. Kan vara skev och väldigt generaliserande dock.. ;) )
ja, om 10st ska släppa styret och visa något och samtidigt ska lika många och samma som vinkar reagera och parera så blir det lätt onödigt stökigt. Oftast tycker jag det är bättre att bara hålla i styret och spara vinkandet till när det verkligen behövs.Du smög in en intressant kommentar där om att det t.o.m. kan innebära ökade risker om man visar väl mycket tecken under grupp/klungkörning, det ska jag lägga på minnet. :-)
Så ska det göras! Klass! Utdelning direkt.Cykling i grupp är ett vitt begrepp. Min lille Rasmus körde träning med självaste Hofvet för några år sen. Jösses vad med vurpor och olyckor han rapporterade. Är det så det går till i etablerade klubbar? Jag blev mörkrädd.
Samma med min chef, Fast kring Södertörn. ” röda idioterna ” kallar han dom. Han har även att hota med att sparka mig om han anar inblandning med röda idiotierna. Haha!Lite roande med Hofvets rykte på Ekerö. ;-) Vet att t.o.m. min chef har lärt sig känna igen dem och har en hel del synpunkter...
Skön chef, har han fler hatobjekt?Samma med min chef, Fast kring Södertörn. ” röda idioterna ” kallar han dom. Han har även att hota med att sparka mig om han anar inblandning med röda idiotierna. Haha!